بازار قدیمی ورزنه احیا می‌شود

شهردار ورزنه گفت: بازارچه‌های سنتی و بافت تاریخی شهر از لحاظ توسعه ادواری هسته اولیه را تشکیل می‌دهد و احیای آن‌ها در دستور کار شهرداری است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با رشد صددرصدی نسبت به سال گذشته بر مبنای رقم ۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۷ درصد بودجه تحقق یافته است.

وی افزود: بیش از ۵۴ درصد بودجه شهرداری ورزنه به بخش عمرانی تعلق گرفته است که بر اساس سرفصل‌های تدوین شده است و برنامه‌ها بر این مبنا انجام می‌شود.

شهردار ورزنه با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری شهر، خاطرنشان کرد: شهرداری به منظور افزایش ظرفیت بوم‌گردی شهر و با کمک شهروندان، دو ملک قدیمی را تملک کرده و به آن در ردیف بودجه سال جاری اعتبار مشخصی تخصیص داده است تا این دو بنا مرمت و بازسازی شود.

اخگر تصریح کرد: بافت قدیمی و تاریخی شهر با اولویت چهار دروازه قدیمی مرمت و بازسازی می‌شود، شهرداری برای اجرای سنگ‌فرش این مسیرها برنامه‌ریزی مشخصی انجام داده و کار مطالعاتی را به سرانجام رسانده است که به زودی اجرایی می‌شود.

وی گفت: بازارچه‌های سنتی و بافت تاریخی شهر ورزنه از لحاظ توسعه ادواری هسته اولیه شهر را تشکیل می‌دهد و احیای آن‌ها مورد توجه شهرداری است.

شهردار ورزنه با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه خدمات شهری، افزود: با توجه به الحاق اراضی در سنوات گذشته به ورزنه و رشد افقی شهر، خدمات شهرداری نیز در بخش نظافت شهری و اجرای آسفالت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 606169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.