عرضه دستگاهی برای کاهش مصرف آب

محققان کشور دستگاهی را براساس بازچرخانی آب برای کاهش مصرف آب تولید کرده‌اند. به گفته مجری طرح، تحقیقات نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از فاضلاب خانگی که در اثر شست‌وشوی ظروف و یا استحمام ایجاد می‌شود در صورت تصفیه مجدداً قابل استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

خرید و فروش تصاویر تولید شده توسط هوش‌مصنوعی در وب‌سایت‌ها

تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی (AI) به صورت انبوه در وب سایت‌های عکس سهام مانند Shutterstock، iStock و Adobe Stock به فروش می‌رسند. دیگر زمان آن گذشته که این تصاویر به‌صورت پراکنده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار بگیرد بلکه امروزه تصاویر تولید شده توسط هوش‌مصنوعی به یک اقتصاد تبدیل شده است.

خواندن پیام اینستاگرام بدون اطلاع فرستنده

آسان‌ترین و بی‌دردسرترین روشی که می‌توانید از طریق آن پیام دایرکت خود را بخوانید، ولی فرستنده متوجه نشود شما پیامش را مطالعه کرده‌اید، مطالعه از طریق اعلان یا نوتیفیکیشن است. در صورتی که پیام ارسالی بیش از حد طولانی است و تنها پیش نمایشی از آن را می‌بینید، بهتر است آن را نگه داشته و به پایین بکشید تا تمام پیام را در صفحه نمایش دهد.

یکی دیگر از روش‌های مطالعه پیام بدون اطلاع فرستنده، ایجاد محدودیت برای وی از طریق تنظیمات اینستاگرام است. در صورتی که کاربر را محدود کنید، پیام‌های وی به تب دوم یا درخواست‌های پنهان شده می‌رود و می‌توانید از آنجا و بدون اطلاع فرستنده پیامش را بخوانید. در این روش می‌توانید پس از نگاه کردن به پیام مخاطب، آن را تأیید یا رد کنید و در صورتی که آن را تأیید کنید مخاطب متوجه می‌شود که پیامش را خوانده‌اید.

عرضه دستگاهی برای کاهش مصرف آب

محققان کشور دستگاهی را براساس بازچرخانی آب برای کاهش مصرف آب تولید کرده‌اند. به گفته مجری طرح، تحقیقات نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از فاضلاب خانگی که در اثر شست‌وشوی ظروف و یا استحمام ایجاد می‌شود در صورت تصفیه مجدداً قابل استفاده خواهد شد.

پورت لایتنینگ آیفون ۱۴ پرو همچنان محدود به سرعت USB2 است

اپل با اینکه می‌داند آیفون ۱۴ پرو دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با خروجی عکس‌های حجیم ProRAW است، اما ظاهراً فکری به حال سرعت پایین پورت لایتنینگ نکرده و هنوز هم این پورت دارای استاندارد USB2 با سرعت پایین است.

مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دارای سیستم دوربین پشت ارتقا یافته‌ای هستند که می‌تواند عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW بگیرد که برای انعطاف‌پذیری بیشتر در ویرایش، جزئیات بیشتری را در فایل تصویر حفظ می‌کند. به گفته اپل عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW فایل‌های بسیار بزرگی هستند که هرکدام ۷۵ مگابایت حجم دارند و حتی گاهی اوقات از این میزان نیز فراتر می‌روند.

با وجود این اندازه‌های بسیار بزرگ، این موضوع تأیید شده که کانکتور لایتنینگ در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو مانند مدل‌های قبلی از این سری، به سرعت USB2، یعنی تا ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه محدود می‌شود، به این معنی که انتقال عکس‌های ProRAW با وضوح کامل ۴۸ مگاپیکسلی به مک یا دستگاه دیگری که دارای کابل لایتنینگ است، زمان زیادی طول خواهد کشید.

گوشی شیائومی 12T چه ویژگی‌هایی دارد؟

شرکت چینی شیائومی خود را برای معرفی گوشی‌های سری شیائومی 12T را برای بازارهای جهانی آماده می‌کند. این سری شامل دو مدل 12T و 12T Pro می‌شود که البته در بازار چین با نام ردمی K50S و ردمی K50S Pro عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده شاهد عرضه جهانی گوشی‌های سری 12T شیائومی باشیم. فهرست «گیک‌بنج» بعضی از ویژگی‌های شیائومی 12T با شناسه مدل 22071212AG را ارائه کرده است.

گوشی شیائومی 12T از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با وضوح ۱۲۲۰ * ۲۷۱۲ پیکسل بهره خواهد برد؛ این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. دوربین سلفی نیز در بریدگی پانچ‌هول بالای آن تعبیه خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر آن اشاره کرد. علاوه بر این، گوشی شیائومی 12T با سیستم-روی-چیپ Dimensity در کنار هشت گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه خواهد شد.

انجماد مجدد قطب‌های زمین با پخش گوگرد دی‌اکسید در جو!

دانشمندان می‌خواهند گوگرد دی‌اکسید را به جو زمین بپاشند تا قطب‌های آن را دوباره منجمد کنند. دانشمندان طرحی بحث‌برانگیز ارائه کرده‌اند که به موجب آن جت‌های بلند پروازی شبیه به KC-135R اصلاح‌شده آمریکایی می‌توانند ذرات هوا پخش میکروسکوپی را به جو زمین اسپری کنند تا قطب‌های شمال و جنوب زمین را دوباره منجمد کنند.

تحقیقات اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که این روش، عملی و نسبتاً ارزان خواهد بود. این طرح که تحت عنوان یک فناوری بحث برانگیز در مورد مداخله جوی به نام تزریق هوا پخش استراتوسفر(SAI) قرار می‌گیرد، به جای مداخله جهانی، فقط مناطق زیرقطبی را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 606127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.