رویکرد سن‌ژواکین برای جذب مردم به استفاده از خودروهای اشتراکی

مدیران سن‌ژواکین، شهرستانی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، در نظر دارند از طریق نصب ایستگاه‌های خودروهای اشتراکی در نزدیکی محل سکونت تمام شهروندان، آن‌ها را به اتخاذ تردد از طریق این وسایل نقلیه سوق دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم سن‌ژواکین از داشتن خودروهای شخصی محروم هستند یا به دلایل مختلف دیگر توانایی بیرون رفتن به مسافت‌های دور را ندارند. از سوی دیگر، فروشگاه‌های مواد غذایی تازه به طور برابر در سراسر شهر توزیع نشده است و همین امر، مردم را به پیمودن مسیرهای طولانی به وسیله خودروهای شخصی برای تهیه خوراکی‌های لازم خود سوق می‌دهد. فاصله برخی از دانش‌آموزان نیز از مدارس، چالش دیگری برای مردم سن‌ژواکین در تردد شهری به‌شمار می‌رود که مستلزم توجه بیشتر مدیران است.

اعضای شورای شهر سن‌ژواکین از یک سو به منظور حل این چالش‌ها و از سوی دیگر برای جذب تمام شهروندان به استفاده از خودروهای اشتراکی جهت کاهش انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی، در نظر دارند به طور گسترده به نصب ایستگاه‌های این خودروها در سراسر شهر بپردازند تا دسترسی همه مردم را به آن‌ها در محل زندگی خود فراهم بیاورند.

استفاده از خودروهای اشتراکی با هزینه بسیار مناسب برای شهروندان امکان‌پذیر خواهد شد که این قابلیت به سهم خود نقش مهمی در تشویق مردم، دانش‌آموزان و افرادی که همه روزه بین محل سکونت و سایر مکان‌های عمومی شهر در رفت‌وآمد هستند به اتخاذ تردد از طریق آن‌ها ایفا خواهد کرد.

مدیران سن‌ژواکین همچنین مدعی شده‌اند که خودروها و دوچرخه‌های الکتریکی را برای اشتراک خریداری خواهند کرد تا انتشار کربن از آن‌ها را به صفر برسانند و به واسطه آن، نرخ گازهای آلاینده شهر را دست‌کم در بخش حمل‌ونقل شهری کاهش دهند. نصب ایستگاه‌های شارژ خودروها و دوچرخه‌های الکتریکی در سراسر شهر نیز از دیگر اقدامات مدیران شهر کالیفرنیایی خواهد بود که به عنوان محرکی برای تشویق مردم به تردد از طریق آن‌ها و پیشگیری از تلف شدن زمان شهروندان عمل خواهد کرد. تضمین امنیت برای مسافران خودروها و دوچرخه‌های الکتریکی نیز از دیگر اهداف مدیران سن‌ژواکین به شمار می‌رود که البته اشاره‌ای به جزئیات اقدامات مربوطه نشده است.

رویکرد سن‌ژواکین برای جذب مردم به استفاده از خودروهای اشتراکی

کد خبر 606048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.