دست خدا در جلوه عظیم اربعین

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه، بیست‌وهفتم شهریورماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شکست پروژه انزوای ایران» نوشت: رئیسی طی حضور سه روزه خود در سمرقند با مقامات ۱۰ کشور روسیه، چین، هند، ترکیه، پاکستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، بلاروس و قزاقستان دیدار کرد. سران کشورهای چین، پاکستان، هند و دیگر کشورها به شکل رسمی از رئیسی برای سفر به کشورهای خود دعوت کردند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیسی اعلام کرد یک هیئت از روسیه با حضور نمایندگان ۸۰ شرکت بزرگ روسی هفته آینده عازم ایران خواهند شد. رئیس جمهور چین در ملاقات با رئیس جمهور کشورمان روابط ایران و چین را روابطی راهبردی توصیف کرد و از عضویت ایران در سازمان بریکس حمایت کرد.

ابراز تأثر عمومی از مرگ غم‌انگیز مهسا امینی

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ابراز تأثر عمومی از مرگ غم‌انگیز مهسا امینی» نوشت: مرگ غم‌انگیز مهسا امینی، دختری که در کلاس‌های پلیس امنیت اخلاقی دچار عارضه قلبی شده بود، موجب تأثر عموم مردم و ابراز همدردی سران قوا شد.

مهسا که از سقز به‌همراه برادرش به تهران آمده بود، آن‌طور که دوربین‌های مدار بسته پلیس نشان می‌دهد، پس از انتقال به سالن جلسات، دچار عارضه می‌شود که تلاش پزشکان پس از دوبار احیای قلب او ناکام می‌ماند.

دولت و دستگاه قضائی به زیرمجموعه‌های خود دستور داده‌اند گزارش کاملی از علل حادثه، تهیه کنند و به اطلاع عموم برسانند.

مرگ غم‌انگیز مهسا، تأثر مردم و مسئولان از وقوع حادثه را به همراه داشته است، از همین روست که اهتمام قانونی برای رسیدگی به چرایی ماجرا شکل گرفته است. رسیدگی به ماجرا هم تنها از مسیر قانون میسر است و توجه به روندهای آسیب‌زا و هزینه زا مثل مطالبات مطرح شده بی‌اساس در رسانه‌های معاند یا برخی شبکه‌های اجتماعی که هدایت آن در دست افرادی معلوم‌الحال است، می‌تواند آسیب‌های بیشتری را متوجه جامعه کند؛ بنابراین تصمیم‌گیری نسبت به رویدادی که رقم خورده و امکان بازگشت آن وجود ندارد، تنها از مجرای قانون و تمکین از آن ممکن است و باید قانون درباره شایعه‌پراکنان هم به وظیفه خود عمل کند.

ابراز تأثر عمومی از مرگ غم‌انگیز مهسا امینی

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اربعین، بشارت پیشرفت اسلام خواهی است» نوشت: همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، حسینیه امام خمینی (ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی بود و دانشجویان عزادار در حضور رهبر انقلاب اسلامی، همنوا با زائران کربلای معلّی یکپارچه ندای «لبیک یا حسین (ع)» سر دادند.

در پایان مراسم عزاداری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانی، دل‌های پاک و مؤمن جوانان را موجب کیفیت‌بخشی به دعا و موعظه و افزایش هدایت الهی دانستند و گفتند: مراسم اربعین که پرچم بلند حضرت سیدالشهدا (ع) است، امسال با شکوه‌تر و معظّم‌تر از هر دوره دیگری در تاریخ برگزار شد.

رهبر انقلاب، حادثه معجزه‌آسای راهپیمایی اربعین را نشانه اراده پروردگار برای برافراشته‌تر کردن پرچم اسلامِ اهل‌بیت (ع) خواندند و افزودند: این حرکت با هیچ سیاست و تدبیر بشری قابل تحقق نیست و این دست خداست که با این جلوه عظیم بشارت می‌دهد راه پیش روی ما روشن و پیمودنی است.

ایشان، جوانان را به قدر دانستن دوران جوانی و اهتمام ویژه به هیئت‌های حسینی توصیه کردند و گفتند: هیئت‌ها هم باید یاد اهل‌بیت (ع) را زنده نگه دارند هم مرکز و پایگاه تبیین حقایق باشند.

ابراز تأثر عمومی از مرگ غم‌انگیز مهسا امینی

کد خبر 605951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.