نظارت بر فعالیت شرکت‌های مجاز سرویس مدارس

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تالش از ساماندهی و آغاز نظارت بر فعالیت چهار شرکت مجاز سرویس مدارس در این شهر خبر داد.

اسحاق قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر تالش چهار شرکت مجاز در امر حمل‌ونقل دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند که هر ساله پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، مدارک و صلاحیت رانندگان آن‌ها توسط سازمان حمل‌ونقل شهرداری تالش، پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر مراجع ذی‌صلاح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی داشتن گواهینامه معتبر رانندگی، معاینه فنی، بیمه‌نامه خودرو، کارت واکسن و گواهی سلامت و نداشتن سوءپیشینه را از مهم‌ترین شرایط افراد در طرح ثبت‌نام سرویس مدارس دانست و افزود: خودروی رانندگان برای بازدید علائم و ایمنی و استعلام اصالت گواهینامه به پلیس راهور هدایت می‌شود و در صورت داشتن مشکلات فنی، پروانه فعالیت حمل‌ونقل مدارس برای آنان صادر نخواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش خاطرنشان کرد: کلاس آموزشی و یادآوری نکات ایمنی به رانندگان سرویس مدارس با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار می‌شود.

قربانی تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود که تعدادی از رانندگان به صورت غیرقانونی با تهیه تابلوی سرویس مدارس و هزینه کمتر با هدف جلب اعتماد شهروندان، اقدام به حمل‌ونقل دانش‌آموزان می‌کنند، بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از سرویس مدارس، با شرکت‌های حمل‌ونقل دارای مجوز معتبر قرارداد امضا کنند تا در طول سال تحصیلی با مشکلی مواجه نشوند.

وی گفت: با بازگشایی مدارس، پلیس راهور شهرستان تالش به صورت روزانه بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس نظارت خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و دارای چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 605943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.