بیعت دوباره شهروندان خطه طلایی ایران با امام حسین(ع)

مردم شهرها و روستاهای شهرستان لنجان با سربندهای "یا حسین"، "یا زهرا" و "یا قمر بنی هاشم" در راهپیمایی نمادین پیاده‌روی اربعین حسینی حضور یافتند تا ارادت خود به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز علاوه‌بر حضور زائران حسینی در مسیر نجف به کربلا، در شهرهای ایران آئین معنوی پیاده‌روی نمادین اربعین در قالب جاماندگان اربعین حسینی برگزار شد.

مردم خطه طلایی ایران با برگزاری پویش مردمی پیاده‌روی اربعین در مسیر گلستان شهدای زرین‌شهر تا امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر ورنامخواست در حزن و غم چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، اشک ماتم ریختند.

حجت الاسلام داوود صائبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان در حاشیه برگزاری این آئین مذهبی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، می‌گوید: برگزاری این آئین نشانگر عمق ایمان مردم به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است که موجب همگرایی عاشقانه آنان در برگزاری مراسم‌های مذهبی برای ائمه اطهار (ع) شده است و در هیچ کجا سابقه ندارد.

وی می‌افزاید: با فروکش کردن ویروس منحوس کرونا شاهد هستیم که رویداد و جریان بزرگ پیاده‌روی اربعین در بطن زندگی مردم نمایان شده است و برخی علی‌رغم موفقیت برای حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین در مسیر نجف به کربلا، چنان شوقی در دلشان وجود دارد که در راهپیمایی نمادین جاماندگان اربعین نیز حضوری پرشور داشتند.

سفره عشق اباعبدالله الحسین (ع) در همه شهرهای ایران گسترده است

علی اکبر محمودی یکی از حاضران در راهپیمایی جاماندگان اربعین می‌گوید: حضور در این راهپیمایی نشان از دلدادگی و تکاپوی مردم زرین‌شهر برای قرار گرفتن در رکاب زائرانی دارد که امسال گذر از مسیر نجف به کربلا را تجربه کردند.

وی اضافه می‌کند: به دلایل مختلف امسال برخی مردم از حضور در جاده عشق جا ماندند، اما در تلاش هستند تا به روش‌های مختلف از جمله برپایی موکب در شهرها و روستاها، برگزاری هیئت‌های عزاداری و حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین از راه دور دل‌های خود را به اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب ایشان پیوند بزنند.

این شهروند زرین‌شهری خاطرنشان می‌کند: اگرچه امسال از حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی جا مانده‌ایم، اما معتقد هستیم سفره عشق اباعبدالله الحسین (ع) در همه شهرهای ایران در چهلمین روز شهادت این امام همام گسترده است و برهمین اساس امروز شاهد حضور خیل عظیم جمعیت مردم زرین‌شهر بودیم که با عشق به امام حسین (ع) مسیر گلستان شهدای زرین‌شهر به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) ورنامخواست را پیاده‌روی کردند.

محمد سلیمیان یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: با حضور در این راهپیمایی در خیالم زائر امام حسین هستم، شور و عشقی که در مسیر نجف تا کربلا است را در این مسیر جست‌وجو و از نزدیک ارادت مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد را به اباعبدالله الحسین (ع) را لمس کردم که چگونه برای هم‌قدم شدن با اربعینیان سر از پا نمی‌شناسند.

وی اضافه می‌کند: مردم ایران به خوبی می‌دانند که پیاده‌روی اربعین احیاگر نهضت عاشورا و حرکتی دشمن‌شکن است، به همین دلیل با برگزاری راهپیمایی نمادین اربعین در تلاش هستند تا به بدخواهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دهند هر کجا پرچمی به نشانه عزاداری امام حسین (ع) برپا شود، آنجا کربلا است و ندای "لبیک یا حسین" فتنه همه دشمنان را خنثی خواهد کرد.

شوق اربعین پیر و جوان را از خانه‌ها بیرون کشیده است

زهرا جعفری از ساکنان زرین‌شهر تصریح می‌کند: امروز در محشر اربعین میلیون‌ها انسان دلداده به عشق امام مظلومان اباعبدالله الحسین (ع) از اقصی نقاط ایران و جهان در مسیر نجف به کربلا اقدام به پیاده‌روی کردند تا اعجاز وصل امت مسلمان با این امام همام را به نمایش بگذارند.

وی اظهار می‌کند: شوق اربعین، پیر و جوان و خردسال را از خانه‌ها بیرون کشیده است؛ جامانده‌های قافله زوار اربعین در زرین‌شهر با حضور در همایش پیاده‌روی نمادین کربلا آمدند تا با پای دل صحن و سرای مظلوم کربلا را زیارت کنند و بر مظلومیت امام حسین (ع) اشک ماتم بریزند.

این شهروند زرین‌شهری می‌افزاید: اشک حسرت بر گونه عاشقان امام حسین (ع) و اصحاب ایشان گواه سنگینی فراق حضور در راهپیمایی عظیم اربعین است، آنان در این راهپیمایی حضور یافتند تا قلبشان را عازم کربلا کنند و از ثواب و فضیلت این روز بی نصیب نمانند.

تأثیرات شگرف رویداد عظیم پیاده‌روی اربعین بر جامعه

حسین اسماعیلی‌احمدی، شهردار زرین‌شهر نیز اظهار می‌کند: راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع فرهنگی و مذهبی جهان اسلام است، طی سال‌های گذشته میلیون‌ها دلباخته و پیروان امام حسین (ع) از بیش از ۵۰ کشور جهان در این همایش عظیم شرکت کرده‌اند تا وحدت و انسجام مسلمانان جهان را به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به تأثیرات فرهنگی این رویداد عظیم در جامعه می‌گوید: همایش بزرگ اربعین نمایش دهنده جلوه‌های عاشقانه جمع عظیمی از دلباختگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و امروز شهروندانی که از حضور در همایش عظیم اربعین جا مانده بودند، آمدند تا ندای اربعین را از خطه طلایی ایران به گوش جهانیان برسانند.

شهردار زرین شهر تصریح می‌کند: حضور پرشور شهروندان زرین‌شهر همزمان با دیگر شهروندان شهرهای ایران به خوبی نشان داد پس از گذشت ۱۴۰۰ سال همچنان خون امام حسین (ع) می‌جوشد و مسلمانان جهان هیچگاه اجازه نخواهند داد ثمره این قیام عظیم کمرنگ شود.

اسماعیلی‌احمدی تاکید می‌کند: این حضور پرشور در راهپیمایی جاماندگان کربلا نشان از ابعاد معنایی گسترده همایش میلیونی اربعین در مسیر نجف به کربلا دارد.

کد خبر 605869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.