انتقال اصولی درختان اقاقیا در شهر رزن

رئیس شورای اسلامی شهر رزن گفت: در فاز نخست، جابه‌جایی ۲۰۰ درخت اقاقیا انجام شد.

مهدی سلطانی کمال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم انتقال اصولی درختان بلوار اصلی شهر، اظهار کرد: پس از مطالعات گسترده طرح ترافیکی رزن و ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری در اسفندماه ۱۴۰۰ تصمیم به اصلاح بلوار اصلی شهر گرفتیم، اما نکته‌ای که برای شهروندان و مجموعه مدیریت شهری بحران بزرگی تلقی می‌شد، این بود که چه بر سر درختان چندین ساله شهر خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه برخی درختان اقاقیا بیمار بودند و طی چند سال رشدی نداشتند، افزود: تعداد بسیاری از این درختان اقاقیای نرک و در بستر مناسب کشت نشده و متناسب با بوم و اقلیم شهر نبودند، اما همه ساله حتی در فرایند هرس کردن این درختان انتقادهای بسیاری از جانب شهروندان طبیعت دوست و مطالبه‌گر رزن به مدیریت شهری وارد می‌شد، حال باید برای این درختان برنامه‌ای در نظر گرفته می‌شد تا به نحو احسن بدون کمترین آسیب جابه‌جا شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رزن ادامه داد: پس از تشریک مساعی و برنامه‌ای جهادی با شهردار و همکاران در مجموعه مدیریت شهری رزن در سرمای زمستان و زمانی که درختان خواب بودند با روشی ابتکاری و به صورت شبانه این جابه‌جایی را انجام دادیم.

وی افزود: در مرحله نخست ۲۰۰ اصله درخت از داخل شهر به سایت پارک جنگلی" باش چای" که سالیان متمادی بر اثر بی‌توجهی، کمبود و مدیریت نشدن منابع آبی تخریب شده و احیای آن آرزوی دیرینه شهروندان منطقه بود، انتقال دادیم.

سلطانی‌کمال گفت: قبل از انتقال چاله‌ها را در محل مورد نظر توسط ماشین‌آلات حفر کردیم، لازم است بدانیم این انتقال در نوع خودش بزرگ و خاص بود.

کد خبر 605770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.