حمایت ویژه شهرداری یزد از مشاغل خانگی و خرد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد با بیان اینکه فروش و بازاریابی یکی از مشکلات اصلی مشاغل خرد و خانگی است، از حمایت ویژه سازمان مشاغل شهری شهرداری یزد در این زمینه خبر داد.

محمد صفدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه رسیدگی به مشاغل ۲۵ گانه اعلام شده از سوی وزارت کشور به عنوان مشاغل مزاحم شهری معرفی شدند وظیفه این سازمان است، اظهار کرد: جابه‌جایی و انتقال این مشاغل به خارج از منطقه شهری یکی از اقداماتی است که به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به در نظر گرفتن و ایجاد شهرک‌های تخصصی سنگ و چوب اشاره کرد که تمام مشاغل مرتبط با این موضوع را در خود جای می‌دهد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد افزود: بعضی از مشاغل به دلیل نوع فعالیت با شکایاتی از سوی شهروندان مواجه می‌شود که بررسی این شکایات نیز برعهده سازمان ساماندهی مشاغل شهری است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه‌های توانمندسازی بانوان، بازارچه‌های موقت، جمعه بازارها و پنجشنبه بازارها در شهر از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

صفدرپور حمایت از بانوان فعال در مشاغل کوچک و خانگی را یکی از رویکردهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی دانست و گفت: برای این افراد که محصولاتی در منازل خود تولید می‌کنند، اما بازاری برای فروش ندارند، بازارچه‌های موقت از سوی سازمان مشاغل شهری برگزار می‌شود تا بتوانند به عرضه محصولات خود بپردازند.

وی ادامه داد: استقبال از این بازارچه‌ها تاکنون خوب بوده است و سطح رضایت شرکت کنندگان نشان دهنده تأثیر بالای آن در کمک به فروش محصولات بانوان فعال در مشاغل خرد و خانگی است.

کد خبر 605476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.