خواص کره بادام زمینی + تاریخچه، فواید، مضرات، طرز تهیه و عکس

کره بادام زمینی از دسته کره های گیاهی است که در کنترل و تنظیم قند و فشار خون، رفع بیماری های پوستی، کمک به چاقی صورت، پیشگیری از ابتلا به سرطان ها و کنترل وزن مورد استفاده قرار می گیرد. آگاهی از فواید، خواص، کاربرد، طرز استفاده، عوارض، مضرات و ارزش غذایی کره بادام زمینی مفید است.

به گزارش ایمنا، کره بادام زمینی نوعی کره گیاهی از بادام زمینی است. این کره این روزها در بین مردم به ویژه بدن سازان و کسانی که به تناسب اندام خود فکر می‌کنند، محبوب شده است. بیش از یک سوم بادام زمینی‌های تمام دنیا صرف تهیه کره بادام زمینی می‌شود.

تاریخچه کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای نخستین بار در سال ۱۳۶۳ در ایالات متحده آمریکا درست شد. جیمی کارتر و توماس جفرسون از رئیس جمهوران سابق آمریکا، قبل از اینکه به ریاست جمهوری این کشور مشغول شوند، به کشت بادام زمینی می‌پرداختند. در هلند به این کره، پنیر بادام زمینی می‌گویند.

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

کره بادام زمینی دارای مواد مغذی فراوانی است به طوری که داخل یک قاشق آن حدود ۳ میلی گرم ویتامین E وجود دارد که آنتی اکسیدان قوی است. وجود ۴۹ میلی گرم منیزیم در آن، به استخوان سازی بدن کمک می‌کند و همچنین ۲۰۸ میلی گرم پتاسیم در آن وجود دارد. این کره گیاهی ۸۵ درصد چربی غیر اشباع و مفید دارد بنابراین تضمین کننده سلامت قلب است. هر ۱۰۰ گرم از این ماده غذایی دارای ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین است و به ترمیم سلول‌های بدن کمک خواهد کرد.

کره بادام زمینی را با چی بخوریم؟

شما می‌توانید این کره را به شکل‌های مختلف تهیه کنید و بخورید. از کره بادام زمینی در وعده صبحانه یا عصرانه به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مغذی می‌توان استفاده کرد.

خواص کره بادام زمینی + تاریخچه، فواید، مضرات، طرز تهیه و عکس

تهیه کره بادام زمینی با نان تست

نان تست را بردارید و مقداری کره روی نان بمالید. شما می‌توانید از هر نان دلخواهی که دوست دارید به جای نان تست استفاده کنید. در کنار آن یک لیوان چای یا قهوه نیز بخورید تا طعم دلپذیر آن را احساس کنید.

ترکیب کره بادام زمینی با میوه‌

میوه‌هایی مثل سیب، توت فرنگی، گلابی، موز یا هر میوه‌ای که دوست دارید را همراه با این کره ترکیب کنید. مقداری کره بادام زمینی را روی میوه دلخواه خودتان بمالید و بخورید. می‌توانید با استفاده از چند مغزیجات روی آن را تزئین کنید.

تهیه کره بادام زمینی با کیک و شیرینی

می‌توانید کیک مورد نظر خود را نصف کنید و مقداری از کره بادام زمینی را به صورت لایه‌ای بین آن بمالید و میل کنید.

خواص و فواید کره بادام زمینی

این کره برای لاغری، چاقی و در نهایت رسیدن به تناسب اندام مفید است. کره بادام زمینی از سنگ صفرا پیشگیری می‌کند و همچنین در پیشگیری از سرطان مؤثر است. این کره مغذی، قندخون را تنظیم می‌کند و در کل دارای فواید و خواص بسیاری است و برای کل بدن مناسب است.

خواص کره بادام زمینی برای لاغری

اگرچه این کره ۱۸۰ تا ۲۱۰ کالری دارد، اما حقیقتاً ماده‌ای رژیمی است. وجود فیبر و پروتئین در کره بادام زمینی، باعث می‌شود که شما مدت زمان زیادی را سیر بمانید و همین موضوع موجب می‌شود که کمتر به سمت خوردن غذا بروید.

فواید کره بادام زمینی برای چاقی صورت

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کره بادام زمینی هم باعث لاغری می‌شود و هم چاقی؟! بله درست است. همانطور که مصرف کم این کره گیاهی به لاغری کمک می‌کند، مصرف زیاد آن هم باعث افزایش وزن و زیباتر شدن اندام و چهره می‌شود.

فواید کره بادام زمینی در بدنسازی و تناسب اندام

مصرف کره بادام زمینی برای کسانی که ورزش می‌کنند، موجب عضله سازی، سرعت در ریکاوری و بهبود بخشیدن به عملکرد تمرینی می‌شود. این کره انرژی بدن ورزشکاران را برای مدت زمان زیادی تأمین می‌کند.

کره بادام زمینی و مبارزه با سنگ صفراوی

به دلیل اینکه چربی غیر اشباع در این کره وجود دارد همین موضوع باعث می‌شود که از تشکیل سنگ صفراوی پیشگیری کند.

خاصیت کره بادام زمینی در پیشگیری از سرطان

مصرف کره بادام زمینی به دلیل وجود آنتی اکسیدان در آن، از مبتلا شدن به سرطان پیشگیری می‌کند و در مبارزه با سرطان پروستات، روده بزرگ و سرطان سینه به بدن کمک می‌کند.

کره بادام زمینی قند خون را تنظیم می‌کند

کره بادام زمینی مقدار زیادی منیزیم دارد. منیزیم در سلامت عضلات، استخوان‌ها، دندان‌ها و در نتیجه سیستم ایمنی بدن تأثیر زیادی دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا میزان قند و فشار خون در بدن تنظیم شود.

خواص کره بادام زمینی + تاریخچه، فواید، مضرات، طرز تهیه و عکس

کره بادام زمینی باعث افزایش انرژی می‌شود

پیشنهاد می‌شود از کره بادام زمینی در وعده صبحانه خود استفاده کنید چراکه به دلیل داشتن فیبر، چربی و پروتئین، انرژی مورد نیاز شما در طول روز تأمین می‌شود.

خواص کره بادام زمینی برای پوست

این کره به دلیل داشتن منیزیم، ویتامین B و ویتامین E به صافی و نرمی پوست کمک می‌کند و باعث سلامت پوست می‌شود.

خواص کره بادام زمینی برای زنان

زنانی که به سرطان سینه مبتلا هستند به دلیل وجود مقدار زیادی از ویتامین E در این کره می‌توانند با خوردن آن، به مبارزه با این بیماری بپردازند. خانم‌های باردار هم می‌توانند روزانه به صورتی منظم و به مقدار مشخصی از این کره استفاده کنند چراکه اسید فولیک موجود در آن باعث رشد بهتر جنین می‌شود.

خواص کره بادام زمینی برای مردان

کره بادام زمینی برای مردان نیز بسیار مفید است. وجود ال آرژنین در این کره برای بسیاری از مشکلات جنسی مردان مفید است و می‌تواند آنها را درمان کند. این کره مغذی همچنین در جلوگیری از اختلالات باروری در مردان مؤثر است.

خواص کره بادام زمینی برای قلب

مصرف کره بادام زمینی برای بهبود عملکرد قلب مفید است. چراکه دارای چربی‌های غیراشباع است و سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد در نتیجه سلامت قلب را تضمین می‌کند.

خواص کره بادام زمینی در طب سنتی

بادام زمینی دارای طبع گرم و تر است. افرادی که طبع سرد و خشکی دارند، می‌توانند از این ماده مغذی استفاده کنند. این کره به هضم غذا کمک می‌کند و در رفع سرفه‌های خشک و یبوست مؤثر است.

عوارض مصرف بیش از حد کره بادام زمینی

مصرف بیش از حد کره بادام زمینی مانند سایر مواد می‌تواند عوارض زیادی ایجاد کند. مصرف این کره در برخی از افراد منجر به ری فلاکس معده می‌شود. توصیه می‌شود در مصرف کره بادام زمینی زیاده روی نکنید چراکه می‌تواند بر عملکردهای شناختی تأثیر بدی بگذارد.

کد خبر 605418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.