هزار دلار جایزه برای شهروندان بدون خودرو در کالیفرنیا

شهروندان کم‌درآمد کالیفرنیایی که خودروی شخصی ندارند، می‌توانند سالانه مبلغ هزار دلار از دولت دریافت کنند. این قانون از اوایل سال ۲۰۲۳ اجرا خواهد شد و به مدت پنج سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اثرات تغییرات اقلیمی در شهرهای سراسر دنیا بسیار بیشتر از گذشته احساس می‌شود و همین امر، مدیران را به ارائه نوآوری‌های مختلف برای به حداقل رساندن آن سوق داده است. برنامه‌ریزان کالیفرنیا نیز تاکنون اقدامات متعددی برای افزایش پایداری ایالت و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی اعمال کرده‌اند. از آن‌جا که وسایل نقلیه موتوری نقش بسیار مهمی در تشدید این دو بحران ایفا می‌کند، برنامه‌ریزان عزم خود را جزم کرده‌اند شیوه‌های پایدار عبور و مرور را در میان مردم ترویج دهند.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که به‌زودی در این زمینه اعمال خواهد شد، نوعی محرک مالی به حساب می‌آید که پیش‌بینی شده است پس از پیاده‌سازی، شهروندان را به استفاده هر چه بیشتر از روش‌های پایدار عبور و مرور سوق دهد. در واقع، مدیران کالیفرنیا در نظر دارند با تخصیص سالانه هزار دلار به افراد بدون خودرو، نه‌تنها دارندگان وسایل نقلیه را به کنار گذاشتن خودروهای خود و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تشویق کنند، بلکه خانواده‌های کم‌درآمد را نیز که از داشتن خودرو محروم هستند از نظر مالی تحت پوشش قرار دهند.

البته ابتدا قرار بود به هر عضو خانواده با سن بالای ۱۶ سال مبلغ ۲,۵۰۰ دلار اعطا شود، اما در نهایت مبلغ هزار دلار برای آن‌ها به تصویب رسید.

خبر قابل توجه دیگر این است که مدیران کالیفرنیا پس از برگزاری جلسات متعدد به این توافق رسیدند که تا سال ۲۰۳۵ فروش هرگونه خودروی بنزینی و دیزلی را در سراسر ایالت ممنوع کنند که برای تحقق این هدف لازم است ابتدا خودروهای الکتریکی و هیدروژنی به میزان لازم و با قیمت مقرون‌به‌صرفه وارد بازار شود. مدیران زمان احتمالی برای الکتریکی سازی ۶۸ درصدی خودروها را سال اوایل سال ۲۰۳۰ تخمین زده و مدعی شده‌اند تا سال ۲۰۲۶ نیز ۳۵ درصد وسایل نقلیه سراسر ایالت از نوع برقی و هیدروژنی خواهد بود.

هزار دلار جایزه برای شهروندان بدون خودرو در کالیفرنیا

کد خبر 605289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.