۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
تراشه اپل‌واچ‌های جدید چیست؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که اپل‌واچ اولترا، اپل‌واچ سری هشت و نسل دوم اپل‌واچ SE همگی به تراشه S8 مجهز شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد که سیستم‌-روی-چیپ S8 اپل با شناسه T8301 از پردازنده مرکزی مشابه تراشه‌های S6 و S7 بهره می‌برد، این بدان معنا است که همه تراشه‌های اشاره شده از ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و پردازنده مرکزی دو هسته‌ای بهره می‌برند. علاوه بر این، گفته می‌شود اپل به دلیل یکسان بودن این تراشه‌ها، جزئیاتی از مقایسه آن‌ها ارائه نکرده است.

نکته سردرگم‌کننده تراشه S8 این است که چرا شرکت اپل هرگز به استفاده از فرآیندهای بهبودیافته تمایل نداشته است و برای سه نسل همچنان از لیتوگرافی یکسانی بهره گرفته است. شاید دلیل این شرکت به کاهش درآمدزایی مرتبط باشد، زیرا مهاجرت به فرآیندهای پیشرفته‌تر TSMC باعث افزایش هزینه‌ها و در نتیجه کاهش سوددهی خواهد شد.

تراشه‌های سفارشی شرکت اپل برای سری اپل‌واچ، به اولویت‌بندی عملکردها نیازی ندارد و از بهره‌وری بهتری استفاده می‌کند، زیرا ساعت‌های هوشمند از جمله محصولاتی هستند که عمر باتری بیشتر در آن‌ها مزیت مهمی است. ممکن است استفاده از تراشه S8 در اپل‌واچ اولترا برای خریداران ناعادلانه به نظر برسد، زیرا با در نظر گرفتن قیمت اپل‌واچ سری هشت و اپل‌واچ SE جدید، آن‌ها باید پول بیشتری پرداخت کنند و همچنان با تراشه‌ای قدیمی مواجه شوند.

کد خبر 605250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.