ایتالیایی‌ها خودروهای شخصی را کنار می‌گذارند

پروژه آزمایشی Netflix of Mobility به‌منظور منصرف‌کردن افراد جهت استفاده از خودروی شخصی در ایتالیا انجام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرحله آزمایشی پروژه Netflix of Mobility شهر تورین، که بودجه آن توسط وزارت انتقال اکولوژیکی ایتالیا تأمین می‌شود، قرار است در پایان ماه سپتامبر به انجام برسد، اما حتی قبل از این زمان نیز مورد تحسین و رضایت شرکت‌کنندگان منتخب قرار گرفته است.

این پروژه در اکتبر سال ۲۰۲۱ آغاز شد و دقیقاً یک سال طول می‌کشد تا به پایان برسد. Netflix of Mobility نخستین ابتکار ایتالیا است که به منظور منصرف‌کردن افراد جهت استفاده از خودروی شخصی برای رفتن به مرکز شهر انجام می‌شود.

برای فاز آزمایشی این پروژه ۱۰۰ شرکت کننده از بین ساکنان شهر که خودروی شخصی نداشتند، انتخاب شدند. میانگین سنی این افراد ۳۹ سال بود و به سرویس‌های مختلف جابه‌جایی نظیر حمل‌ونقل عمومی محلی، اسکوتر، تاکسی، اسکوتر برقی، اشتراک خودرو و خدمات کرایه اتومبیل دسترسی داشتند.

ایتالیایی ها خودروهای شخصی را کنار می گذارند

۸۱ درصد از شرکت‌کنندگان از این ابتکار بسیار رضایت داشتند و از پنج امتیاز، به آن ۴.۲۵ امتیاز دادند. در مرحله آزمایشی ترجیح دادن حمل‌ونقل عمومی به خودروی شخصی، این پروژه ۸۵ درصد رضایت افراد را کسب کرد و پس از آن اشتراک خودرو و اسکوتر، بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داد. این در حالی است که کرایه‌کردن ماشین، کمترین میزان رضایت را به‌همراه داشت. تقریباً همه شرکت‌کنندگان کاهش پنج دقیقه‌ای در زمان سفر را گزارش کردند و ۱۰ درصد آن‌ها از ۱۵ دقیقه صرفه‌جویی در زمان سفر خبر دادند.

پروژه Netflix of Mobility، حمل‌ونقل آینده را تداعی می‌کند و توجه دولت‌ها را به خود جلب خواهد کرد. برای این پروژه، ۳.۳ میلیون یورو بودجه دولتی به اضافه ۱.۳ میلیون دیگر اختصاص داده شده است. لازم است آزمایش‌های اولیه این پروژه به گونه‌ای تثبیت و نهایی شود تا به نفع همه ساکنان تورین و گردشگرانی باشد که از این شهر توریستی بازدید می‌کنند. هدف نهایی این است که پروژه تا اواسط سال ۲۰۲۳ پایان یابد.

کد خبر 605242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.