پتنت جدید اپل چه گوشی را نشان می‌دهد؟

پتنت جدید اپل گوشی تاشویی با قابلیت ترمیم خودکار نمایشگر را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اپل پتنت جدیدی ثبت کرده است که احتمالاً به آیفون تاشو اشاره دارد. موضوع قابل‌توجه در این زمینه کار کردن بر ماده‌ای با قابلیت ترمیم خودکار است که احتمالاً از آن بر نمایشگر گوشی تاشو اپل استفاده خواهد شد؛ ماده مورد نظر می‌تواند به بهبود بعضی خراش‌ها و فرورفتگی‌های صفحه‌نمایش کمک کند. در این صورت دوام گوشی‌های تاشو افزایش پیدا خواهد کرد.

امکان تاشدن شیشه از وسط وجود ندارد، بنابراین اپل و دیگر شرکت‌ها برای استفاده از صفحه‌نمایش‌های تاشو بر محصولات خود، باید رویکردی جدید اتخاذ کنند. مشکل این است که مواد انعطاف‌پذیر بسیار مستعد خط‌وخش هستند، این ویژگی به نوبه خود تولید چنین دستگاه‌هایی را دشوارتر می‌کند. در حال حاضر شرکت سامسونگ در تلاش است تا با سخت‌تر کردن مواد انعطاف‌پذیر تا حد امکان مشکل دوام آن‌ها را برطرف کند، بدین ترتیب احتمال بروز خراش بر این صفحه‌نمایش‌ها کاهش پیدا می‌کند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد شرکت اپل رویکرد دیگری در این زمینه دارد و به جای مقاوم‌تر کردن صفحه‌نمایش در برابر خش، روشی برای به حداقل رساندن اثر خش‌ها ارائه خواهد کرد. استفاده از ماده‌ای با قابلیت ترمیم خودکار به نمایشگر گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های تاشو اجازه می‌دهد تا ضمن حفظ حداکثر انعطاف‌پذیری، چین‌خوردگی وسط آن و همچنین خش‌پذیری کاهش پیدا کند.

در حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند تاشو به ویژه در بازارهای خارج از چین، تحت سلطه کامل سامسونگ قرار دارد همین موضوع یکی از مهمترین دلایل ایجاد درجه خاصی از رکود در طراحی این نوع محصولات شده است. در صورتی که شرکت اپل در نهایت وارد بازار گوشی‌های تاشو شود، احتمالاً با ایجاد رقابت شدیدتر، شاهد پیشرفت‌های چشمگیرتر در این نوع دستگاه‌ها خواهیم بود.

کد خبر 605238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.