Mutalk صدا را بدون نشر در محیط اطراف ضبط می‌کند

دستگاه Mutalk که یک میکروفون بلوتوثی است، صدای کاربر را بدون اینکه در دنیای واقعی منتشر شود، به طور مستقیم به فضای مجازی منتقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

ظرفیت باتری سری جدید اپل واچ فاش شد

داده‌های آژانس 3C چین، ظرفیت دقیق باتری همه مدل‌های اپل واچ ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. از بین این محصولات، مدل SE به کوچک‌ترین باتری و مدل اولترا به بزرگ‌ترین باتری مجهز شده‌اند. نسخه ۴۰ میلی‌متری مدل ۲۰۲۲ اپل واچ SE، کمترین ظرفیت باتری را میان ساعت‌های هوشمند جدید اپل دارد و طبق اطلاعات 3C به باتری ۲۴۵ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. مدل ۴۴ میلی‌متری این محصول نیز از باتری ۲۹۶ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. نسخه ۴۱ میلی‌متری و ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سری هشت نیز به‌ترتیب از باتری ۲۸۲ میلی‌آمپرساعتی و ۳۰۸ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. اپل واچ اولترا از باتری ۵۴۲ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

کتاب خوان کیندل ۲۰۲۲ معرفی شد

آمازون کتاب خوان Kindle 2022 خود را با طراحی جدید، نمایشگر بهتر و درگاه USB-C معرفی کرد. کتاب خوان ارزان قیمت کیندل ۲۰۲۲ به ویژگی‌های مخصوص محصولات گران‌قیمت‌تر مانند تراکم صفحه نمایش ۳۰۰ پیکسل و نمایشگر E-Ink مجهز شده است. این محصول جدید علی‌رغم قیمت مناسب، با ویژگی‌هایی مشابه با محصول گران‌قیمت‌تر Paperwhite عرضه شده است. کیندل ۲۰۲۲ با نمایشگر ۶ اینچی خود کمی از Paperwhite کوچک‌تر است و ۱۵۸ گرم وزن دارد. آمازون حافظه داخلی کتاب خوان Kindle 2022 را از هشت گیگابایت به ۱۶ گیگابایت افزایش داده است. عمر باتری نیز با ۳۰ دقیقه مطالعه در روز و بدون فعال بودن اتصال بی‌سیم، به ۶ هفته می‌رسد. یکی از بهترین ویژگی‌های کیندل ۲۰۲۲ را باید امکان شارژ از طریق درگاه USB-C دانست که برای نسل قدیمی این محصولات امکان‌پذیر نبود.

Mutalk صدا را بدون نشر در محیط اطراف ضبط می‌کند

دستگاه Mutalk که یک میکروفون بلوتوثی است، صدای کاربر را بدون اینکه در دنیای واقعی منتشر شود، به طور مستقیم به فضای مجازی منتقل می‌کند؛ این میکروفون در اوایل سال جاری معرفی شد و طی ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود. utalk که توسط شرکتی موسوم به Shiftall توسعه داده شده است، کمی شبیه به یک هدست واقعیت مجازی است، با این تفاوت که به جای چشم‌ها، روی دهان قرار می‌گیرد. این دستگاه بر اساس اصولی به نام "تشدیدگر هلمهولتز" که برای اولین بار بیش از ۱۶۰ سال پیش توصیف شد، کار می‌کند.

پچ امنیتی جدید اپل منتشر شد

اپل به منظور رفع چند آسیب‌پذیری که سیستم‌عامل‌های iOS ،macOS و iPad OS را تحت تأثیر قرار داده بودند، پچ امنیتی جدیدی را منتشر کرد. نقص امنیتی که با نام CVE-2022-32917 شناخته می‌شود در iOS/iPadOS 15.7 ،macOS Monterey 12.6 و macOS Big Sur 11.7 برطرف و در macOS Big Sur 11.7 نیز آسیب‌پذیری دیگری به نام CVE-2022-32894 رفع شده است. در iOS 16 نیز CVE-2022-32917 یافت شده است.

جریمه چند میلیارد دلاری در انتظار گوگل

دادگاه‌های هلند و بریتانیا قصد دارند گوگل را به دلیل اقدامات ناعادلانه در حوزه تبلیغات، ۲۵٫۴ میلیارد دلار جریمه کنند. گوگل در دادگاه‌های بریتانیا و هلند با دو شکایت جدید مواجه شده است که احتمالاً جریمه بسیار سنگینی برای این شرکت در بر خواهد داشت. جلسات مربوط به این شکایت‌ها طی چند هفته آینده برگزار خواهد شد و گفته می‌شود در صورت صدور حکم، غول جست‌وجوی اینترنت باید مبلغی معادل ۲۵ میلیارد یورو (۲۵٫۴ میلیارد دلار) به‌عنوان جریمه پرداخت کند.

حافظه ذخیره‌سازی گوشی جدید پیکسل چه ویژگی دارد؟اطلاعات ارائه‌شده نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد پیکسل هفت و پیکسل هفت پرو را فقط در دو پیکربندی حافظه ذخیره‌سازی وارد بازار کند. گوگل در ششم اکتبر میزبان رویدادی خواهد بود که در آن از سری پیکسل هفت و مجموعه جدیدی از دستگاه‌های خانه هوشمند Nest رونمایی خواهد کرد. اگرچه این شرکت جزئیات زیادی در مورد محصولات آینده خود فاش نکرده است، اما تاکنون شایعات و خبرهای زیادی درباره مشخصات دستگاه‌های آینده آن منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد که گوگل سری پیکسل هفت را فقط در دو مدل با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت عرضه کند.

قابلیت شارژ سازگار با محیط‌زیست چه زمانی به iOS 16 اضافه می‌شود؟

شرکت اپل از مدت‌ها قبل در تلاش بوده است محصولات خود را با روش‌های سازگارتر با محیط‌زیست ارائه دهد. این شرکت در به‌روزرسانی بعدی iOS که اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد، قابلیتی به نام شارژ انرژی پاک (Clean Energy Charging) را به این سیستم‌عامل اضافه خواهد کرد. این ویژگی برای دستیابی به هدف ذکر شده، زمان‌بندی شارژ را برای مواقعی که شبکه برق از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند، بهینه‌سازی خواهد کرد. درصورتی‌که شارژ بهینه باتری در iOS تشخیص دهد، قرار است به مدت طولانی مثلاً یک شب در شارژ بماند، آیفون آن را تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند و سپس مدتی قبل از اینکه تشخیص دهد کاربر قصد دارد از گوشی خود استفاده کند، روند شارژ را ادامه خواهد داد تا در لحظه مناسب، باتری به صورت ۱۰۰ درصد شارژ شده باشد.

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که IOS چگونه مطلع خواهد شد که شبکه برق چه زمانی از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند، اما احتمال دارد برای تعیین وضعیت شبکه، از بررسی سرورهای خود بهره ببرد. علاوه بر این، قابلیت ذکر شده فقط برای کاربران ایالات متحده در دسترس خواهد بود. شرکت اپل اعلام نکرده است که قابلیت Clean Energy Charging دقیقاً چه زمانی برای IOS ارائه خواهد شد، اما می‌دانیم که تا اواخر سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 605233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.