ساخت یک بنای خیر باعث ماندگاری نام خیران است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ساخت یک بنای خیر، باعث ماندگاری یک نعمت الهی و ماندگاری نام فردی است که بنا را احداث کرده و کسی که بنا به نام او احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم شهریورماه _ در مراسم افتتاحیه مدرسه ویژه ناشنوایان حاج نصرالله علینقیان همزمان با مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های آموزشی، ورزشی و پرورشی کشور با ۹ هزار کلاس درس، اظهار کرد: این جلسه، جلسه تکریم از واژه خیر و خیراندیشی است؛ واژه‌ای که در کنار معنی لغوی خود، فرهنگ، آموزه‌ای دینی و اخلاقی است و بسیاری از واژگان ادبیات و فرهنگ را در دل خود جای داده است.

وی افزود: خداوند برخی افراد را انتخاب می‌کند تا اقدامی انجام دهند که ماندگار باشد. دنیا فانی است و زمان می‌گذرد اما گاهی اوقات با روش‌هایی می‌توان آن را ماندگار کرد. ساخت یک بنای خیر، ماندگاری یک نعمت الهی و ماندگاری نام فردی است که بنا را احداث کرده و کسی که بنا به نام او است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: مرحوم علینقیان فرزندانی را تربیت کرد که فرهنگ انسان دوستی در آنها شکوفا است و لذا ماندگار می‌شود. ساخت مدرسه ویژگی خاصی دارد؛ در مدرسه انسان ساخته می‌شود و بنابراین هم بنای مدرسه و هم کار مدرسه، خیر است.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه ساختن از بین ساخت همه بناها، خاص است و خداوند را شاکریم که خداوند این خانواده را برای انجام این کار خیر در منطقه محروم ناحیه شش که از لحاظ جمعیتی به سرعت درحال افزایش است، انتخاب کرده، برخی مدارس این منطقه فرسوده و از استفاده خارج می‌شوند و باید بتوانیم کیفیت آموزشی و پرورشی را در این منطقه افزایش دهیم، مدرسه‌سازی در همه مناطق خوب است اما مدرسه‌سازی در برخی مناطق نظیر منطقه شش ویژه‌تر است.

به گزارش ایمنا، این مدرسه در زیربنا زمین هزار و ۳۰۰ متر، زیربنا آموزشی ۹۸۴ متر در شش باب کلاس، سه باب اتاق اداری، یک باب سالن اجتماعات، سه باب کارگاه، یک باب اتاق بازی و یک باب کتابخانه در منطقه خوراسگان افتتاح شد.

کد خبر 605222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.