خدمات مدیریت شهری اصفهان در اربعین حسینی

امروز در کوچه پس کوچه‌های شهر اصفهان حال و هوای اربعین برپا است؛ رویداد مردمی «الی اصحاب الحسین(ع)» برگزار شده است تا با پیاده‌روی مردم از تمام نقاط این شهر به سمت گلستان شهدا، حال و هوای پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) در این شهر تداعی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عشق به اباعبدالله الحسین (ع) جاذبه‌ای دارد که زن و مرد و پیر و جوان و کودک نمی‌شناسد؛ شور حسینی در شهر اصفهان به راه افتاده است، در هر مکان سخن از پیاده‌روی اربعین شنیده می‌شود و سیل مشتاقان زیادی که می‌خواستند خود را به جوار شهدای کربلا برسانند، در همه جا موج می‌زند.

امروز همزمان با اربعین حسینی، به همت جبهه فرهنگی انقلاب و مجموعه‌ها و هیئت‌های فرهنگی و مذهبی رویداد مردمی الی اصحاب الحسین (ع) برگزار می‌شود تا شهروندان از منازل خود در هر نقطه شهر تا گلستان شهدا را به‌صورت پیاده طی کنند؛ در مسیر میدان احمدآباد تا گلستان شهدا هیئت‌های مذهبی و کانون‌های مختلف مردمی حضور دارند و با ایجاد موکب، خدمات فرهنگی و سایر خدمات مورد نیاز شرکت‌کنندگان در این پیاده‌روی را مهیا می‌کنند.

شهرداری اصفهان نیز همسو با حرکت‌های خودجوش مردمی، با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز موکب‌داران در مسیر پیاده‌روی نمادین اربعین، حدفاصل میدان احمدآباد تا گلستان شهدا، در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات، همچنین تسهیل شرایط فعالیت آنها، اقدامات لازم را انجام داده است.

خدمت‌رسانی ویژه شهرداری اصفهان در کربلای معلی

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان می‌گوید: شهرداری اصفهان به عنوان یک قطره در دریای دوستداران و عاشقان اباعبدالله حسین (ع) اقداماتی را نیز برای پیاده‌روی زائران امام حسین (ع) در مسیر نجف تا کربلا در نظر گرفته است که هنوز پا برجا است،

وی با تشریح بخشی از اقدامات شهرداری در ایام اربعین حسینی، اظهار می‌کند: از جمله این اقدامات می‌توان به استقرار نیروهای خدمات‌رسان در شهر کربلا و فعالیت آنها در دو شیفت کاری برای پاکیزگی این شهر در گرمای بیشتر از ۵۰ درجه، اشاره کرد که با فعالیت گسترده، عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان می‌دهند.

وی می‌افزاید: اعزام نیروها از واحد خدمات شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی به سمت مرز برای خدمت‌رسانی به زائران و جابه‌جایی آنها، از دیگر خدمات شهرداری اصفهان به‌شمار می‌رود.

نصب ۲۴۰ تابلوی تبلیغاتی با محوریت اربعین حسینی (ع) در اصفهان

محمدحسن مردانی، معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اداره تبلیغات شهرداری نسبت به طراحی و نصب ۲۴۰ تابلوی تبلیغاتی شامل بیلبورد و لمپوست با محوریت اطلاع‌رسانی و ترغیب شهروندان به شرکت در این پیاده‌روی پرشور در شهر اصفهان اقدام کرده است، می‌گوید: در این تبلیغات، تصاویری از حضور اقشار مختلف مردم از جمله سالمندان، جوانان، کودکان و معلولان در راهپیمایی عظیم کربلا نمایش داده شده است و روی آنها از یکی از بیت‌های شاخص شاعران آئینی اصفهان استفاده شده است و عبارت «عشق، عشق، عشق، عشق…، این صدای پای زائران اربعینی است» نقش بسته است.

خدمات مدیریت شهری اصفهان در اربعین حسینی

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه‌ها در این ایام، مراسم پیاده‌روی روز اربعین است که به همت جبهه فرهنگی انقلاب و مجموعه‌ها و هیئت‌های فرهنگی و مذهبی از ساعات ابتدایی صبح در مناطق مختلف شهر آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان در این مراسم از مناطق و محلات مختلف شهر به سوی گلستان شهدا رهسپار می‌شوند و در این مکان عرفانی به عزاداری می‌پردازند، تصریح می‌کند: شهرداری خود را در این حرکت عظیم مردمی شریک و همراه می‌داند.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه می‌دهد: این اداره کل به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع از اقدامات و فعالیت‌های ستاد اربعین شهرداری که این روزها در کربلا مشغول به خدمت‌رسانی به زائران است، یک تیم خبری به کربلا اعزام کرد که امیدواریم این اقدام منجر به اطلاع‌رسانی گوشه‌ای از زحمات و خدمات خادمان ستاد اربعین شهرداری شود که به‌رغم گرمای شدید هوا در کربلا (نزدیک به ۵۰ درجه سانتی‌گراد) در دو شیفت کاری به اقداماتی همچون نظافت و رفت‌وروب، آبرسانی و آموزش به موکب‌داران مشغول هستند.

فضاسازی‌های ویژه اربعین در اصفهان

حمید قنادنیا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اظهار می‌کند: در آستانه فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تصویر دیوارنگاره پازلی میدان امام حسین (ع) تغییر داده شد و روی آن جمله «جهان قیام نموده به احترام حسین (ع)» نقش بست.

خدمات مدیریت شهری اصفهان در اربعین حسینی

وی ادامه می‌دهد: نصب ۴۰۰ المان عمودهای مسیر پیاده‌روی اربعین، روی پایه‌های روشنایی زیرگذرهای سطح شهر و حلقه سوم ترافیکی و فضاسازی مسیرهای پیاده‌روی منتهی به گلستان شهدا در روز اربعین از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برای این ایام است.

غبارروبی مسیرهای منتهی به حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) توسط پاکبانان اصفهانی

محمدمهدی عسگری‌، رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح نظافت و جاروزنی مسیرهای منتهی به حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) توسط خادمان شهرداری اصفهان در شهر کربلای معلی، می‌گوید: خادمان شهرداری اصفهان در شهر کربلای معلی نسبت به غبارروبی مسیرهای منتهی به حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) اقدام کردند که این اقدامات شامل پاکسازی و نظافت محوطه اطراف موکب‌ها، جمع‌آوری و انتقال پنج سرویس پرس زباله، نظافت و جاروزنی مسیرهای منتهی به حرم (شارع الحسین (ع) و شارع العباس (ع) و مقام علی‌اکبر (ع)) است.

وی خاطرنشان می‌کند: خادمان شهرداری اصفهان نسبت به آبرسانی به موکب‌ها به میزان ۷۰ هزار لیتر از طریق تانکر آبرسان و خودروهای آتش‌نشانی، توزیع کیسه زباله بین موکب‌ها، تشویق و آموزش مسئولان هیئت‌ها جهت مشارکت زائران در خصوص نظافت و پاکسازی و همکاری با پاکبانان اقدام کردند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان ادامه می‌دهد: با توجه به افزایش دمای هوا در شهر کربلا، درخواست موکب‌داران برای آبرسانی دو برابر شد، از این رو ستاد شهرداری اصفهان در روزهای بیست‌ودوم و بیست‌وسوم شهریورماه حدود ۱۵۰ هزار لیتر آب در میان موکب‌ها تقسیم کرد.

خدمات مدیریت شهری اصفهان در اربعین حسینی

وی پاکسازی و نظافت محوطه اطراف موکب‌ها و توزیع کیسه‌های زباله را از دیگر اقدامات این ستاد در این ایام دانسته و می‌افزاید: جاروزنی مسیرهای منتهی به بین‌الحرمین، نهر بوبیات، نهر علقمه، شارع الشهدا، احمد الولی و خیابان صدره و همچنین جاروزنی مسیر منتهی به مقام صاحب زمان (عج)، تل زینبیه و شارع العباس (ع) نیز در این روزها انجام شده است، همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی به مسئولان هیئت‌ها از دیگر اقدامات ستاد اربعین شهرداری اصفهان در شهر کربلا بوده است.

برپایی موکب «بی‌نهایت‌شو» در ایستگاه متروی امام حسین (ع) / ‏متروی اصفهان روز اربعین فعال است

روابط عمومی شرکت متروی منطقه اصفهان اعلام کرد: موکب کتاب «بی‌نهایت‌شو» برای نخستین‌بار فعالیت خود را در آستانه اربعین در محل متروی اصفهان آغاز کرد؛ این موکب به‌منظور نشر و ترویج دوره‌های آموزشی بی‌نهایت‌شو و تبلیغ کتاب‌های حوزه معارف برپا شده است و برنامه‌های جذاب و متنوعی از جمله مسابقات حضوری و غیرحضوری و جمع‌آوری دلنوشته‌هایی برای امام رضا (ع) دارد.

دوره‌های «بی‌نهایت شو» که با حمایت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، کتب معرفتی عمیق مختص خود را داشت و در این راستا دوره‌هایی در گروه سنی متفاوت جوانان، نوجوانان، دانشجویان و طلاب برگزار کرد؛ این دوره‌ها به‌عنوان یک مدل هویت‌ساز و دغدغه‌مند و در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم گسترش محتوای معرفتی بین نوجوانان و جوانان بود که می‌تواند در قالب شبکه‌ای از جوانان و نوجوانان مؤمن و انقلابی پاسخ دهنده به سوالات و چالش‌های اساسی نوجوان و جوان امروزی به بیانی شیوا و گیرا همراه با مطالب ناب و عمیق دینی در قالبی جذاب باشد.

موکب «بی‌نهایت‌شو» در آستانه اربعین حسینی از بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم شهریورماه در محل ایستگاه متروی امام حسین (ع) دایر شده بود.

خدمات مدیریت شهری اصفهان در اربعین حسینی

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت متروی منطقه اصفهان همچنین اعلام کرد: به‌منظور خدمت‌رسانی ویژه به زائران پیاده‌روی نمادین اربعین در روز شنبه -بیست‌وششم شهریورماه- همزمان با اربعین امام حسین (ع)، متروی اصفهان خدمت‌رسانی می‌کند، لذا شهروندانی که در راهپیمایی اربعین اصفهان شرکت می‌کنند می‌توانند از تمام ایستگاه‌های خط یک متروی این کلان‌شهر، روز شنبه _بیست‌وششم شهریورماه_ از ساعت ۹ تا ۱۵ استفاده کنند.

شرکت متروی منطقه اصفهان طبق روال روزهای گذشته آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شرکت‌کنندگان در مراسم دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در اصفهان است و ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارد، به‌ویژه ایستگاه‌های مفتح، تختی، امام حسین (ع) و میدان آزادی آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز است.

اعزام ۶ نیروی آتش‌نشانی اصفهان به مرز چذابه

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان می‌گوید: با دستور وزیر کشور دو دستگاه اطفائیه همراه با شش نفر از نیروهای این سازمان به مرز چذابه اعزام شدند تا پوشش ایمنی مواکب و زائران حسینی که در حال برگشت از این مرز هستند را بر عهده بگیرند.

وی تصریح می‌کند: همزمان با برپایی مراسم اربعین حسینی در کشور عراق و حضور زائران در این مراسم ۲۲ نفر از مأموران آتش‌نشانی اصفهان به فرماندهی آتشپاد دوم عبدالله ایوبی، معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) به کربلای معلی اعزام شدند؛ همچنین شهرداری اصفهان سه دستگاه اطفائیه نیمه‌سنگین را همراه مأموران آتش‌نشانی برای پوشش ایمنی زائران اربعین اعزام کرد.

خدمات مدیریت شهری اصفهان در اربعین حسینی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یک دستگاه تانکر آب ۱۲ هزار لیتری جهت آبرسانی به زائران اربعین ارسال شده است، می‌افزاید: یک دستگاه خودروی پرس زباله‌کش شش تنی جهت جمع‌آوری زباله، یک دستگاه کامیون ۱۰ تنی، ۴۰ دستگاه اتوبوس جهت انتقال زائران به مرز، دو دستگاه اتوبوس سیار تعمیرات، کولر آبی، کف‌کش، یخچال، تانکر آب شرب، کلمن آب، پلاستیک زباله، ماسک و مواد ضدعفونی به کربلا ارسال شده است.

۳۳ دستگاه ون از اصفهان به مرز مهران اعزام شد

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار می‌کند: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) از کشور عراق، تعداد ۳۳ دستگاه از ون‌های تاکسیرانی اصفهان عازم مرز مهران شد تا تردد زائران به ویژه زائرانی که به کشور بازمی‌گردند، تسهیل شود.

خدمات مدیریت شهری اصفهان در اربعین حسینی

کد خبر 605216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.