از  کم‌توجهی به خانه‌های تاریخی اهواز تا پیاده‌روسازی گذر عالم‌آرا در اصفهان

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «گرد غریبی بر تن خانه‌های تاریخی اهواز»، «آغاز بتن‌ریزی عرشه شرقی پروژه میدان امام حسین (ع)»، «لزوم جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های تفریحی و رفاهی در یزد»، «نصب تجهیزات و علائم ترافیکی در معابر منطقه ۱۰ کرج»، «متروی اصفهان روز اربعین فعال است»، «اپلیکیشن «اصرو» را از سامانه «اصفهان من» دریافت کنید»، «نصب ۲۴۰ تابلوی تبلیغاتی با محوریت اربعین حسینی (ع) در اصفهان»، «از احیای آب‌انبار کازرونی تا پیاده‌روسازی گذر عالم‌آرا»، «موارد نقض رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ چیست؟» و «حمایت شهرداری اصفهان از پایان‌نامه‌های کاربردی دانشجویان» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

گرد غریبی بر تن خانه‌های تاریخی اهواز

«گرد غریبی بر تن خانه‌های تاریخی اهواز» یکی از گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

خانه‌های تاریخی در عصر جدید مدیریت شهری نقش مهمی در توسعه شعری به‌ویژه در زمینه گردشگری دارد و همواره مورد توجه قرار می‌گیرد تا با بازسازی و به‌روزآوری آنها، یک مرکز گردشگری ایجاد شود؛ کاری که در اهواز با وجود داشتن چندین خانه تاریخی کمتر به آن توجه شده است و در واقع یک فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری شهری نادیده گرفته می‌شود. نمونه بارز آن تخریب خانه «احمد محمود» یکی از نویسندگان و شخصیت‌های مطرح در عرصه ادبیات جنوب کشور است که به‌رغم هشدارهای مکرر فعالان میراث فرهنگی شبانه با خاک یکسان شد.

مجتبی گهستونی، یک کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۱۵ پلاک سنگی در اهواز شناسایی شده است در حالی که به جز یک پلاک در شوشتر در هیچ کجای ایران این پلاک‌ها را نمی‌توان پیدا کرد، با این حال در چند سال گذشته در سایه بی‌مهری فراوان چندین خانه تاریخی در این شهر تخریب شده است و شهرداری نیز هیچ دلیلی برای این اقدام مطرح نکرده است.

صادق کهوازی، رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز می‌گوید: بر اساس تعاریف قانونی این سازمان متولی بازآفرینی بافت‌های تاریخی و فرسوده شهری است، البته برای نخستین‌بار مطالعات سطح یک بازآفرینی شهری در این شهر به سرانجام رسیده و در مرحله انجام فرایند مناقصه است

آغاز بتن‌ریزی عرشه شرقی پروژه میدان امام حسین (ع)

از دیگر خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «آغاز بتن‌ریزی عرشه شرقی پروژه میدان امام حسین (ع)» بود.

حجت‌اله مرادی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار اراک گفت: بتن‌ریزی عرشه شرقی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) با حجمی بالغ بر یک‌هزار مترمکعب آغاز شده است.

وی اضافه کرد: پس از انجام بتن‌ریزی در عرشه شرقی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع)، بتن‌ریزی عرشه غربی را آغاز خواهیم کرد و با پایان این عملیات و اجرای روکش آسفالت می‌توان ترافیک را به قسمت روگذر تقاطع انتقال و خاک‌برداری، زیرسازی و آسفالت زیرگذر و اجرای دیوارهای طرفین را انجام داد.

لزوم جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های تفریحی و رفاهی در یزد

«لزوم جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های تفریحی و رفاهی در یزد» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد ایجاد پروژه‌های تفریحی را یکی از اولویت‌های مهم شهرداری دانست و از پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار جهت اجرای پروژه‌های تفریحی و رفاهی در این کلان‌شهر خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری یزد برای جذب سرمایه‌گذار در این کلان‌شهر، ادامه داد: توسعه و پیشرفت شهر با اعتبارات شهرداری و دولتی امکان‌پذیر نیست و برای سرعت‌بخشی به توسعه، باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.

نصب تجهیزات و علائم ترافیکی در معابر منطقه ۱۰ کرج

دیگر خبر پربازدید هفته گذشته «نصب تجهیزات و علائم ترافیکی در معابر منطقه ۱۰ کرج» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

سیداحمد حسینی، سرپرست منطقه ۱۰ شهرداری کرج گفت: با هدف ارتقای ایمنی معابر و پیشگیری و کاهش سوانح رانندگی، تجهیزات و علائم ترافیکی جدید در سطح معابر این منطقه نصب شد.

وی با بیان اینکه در راستای بهینه‌سازی زیرساخت‌ها، عملیات اجرایی نصب علائم ایمنی و هشداردهنده و تجهیزات ترافیکی برای به‌روزرسانی و استانداردسازی معابر در سطح منطقه به اجرا گذاشته شد، افزود: ۲۱۷ هشداردهنده جدید در نقاط مختلفی همچون خط ۲ حصار، تقاطع خیابان شهید اویسی، بلوار جهان پهلوان ابراهیم جوادی حصار (خط ۴) در دو مسیر جنوب به شمال و شمال به جنوب، بلوار خلج‌آباد در دو طرف ابتدا و انتهای بلوار نصب شد.

اپلیکیشن «اصرو» را از سامانه «اصفهان من» دریافت کنید

«اپلیکیشن «اصرو» را از سامانه «اصفهان من» دریافت کنید» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

با توجه به ارزیابی و بررسی‌های انجام شده از سوی سامانه ۱۳۷، مهم‌ترین دغدغه شهروندان اصفهانی دیر رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها بود، از این‌رو سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند اصفهان «اصرو» طراحی و به‌تازگی توسط شهرداری اصفهان رونمایی شد؛ همچنین ۵۰ تابلوی هوشمند در بعضی از ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس برای نمایش زمان رسیدن اتوبوس و اطلاع از خطوط فعال اتوبوس نصب شده است.

شهروندان اصفهانی می‌توانند اپلیکیشن «اصرو» (سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک) را از طریق مراجعه به سامانه «اصفهان من» به نشانی my.isfahan.ir در بخش حمل‌ونقل و ترافیک، روی گزینه «اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس» کلیک و پس از دریافت، روی تلفن همراه خود نصب کنند.

متروی اصفهان روز اربعین فعال است

از دیگر خبرهای پربازدید در هفته گذشته «متروی اصفهان روز اربعین فعال است» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت متروی منطقه اصفهان اعلام کرد: این شرکت به‌منظور خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در آئین پیاده‌روی اربعین حسینی، روز شنبه _بیست‌وششم شهریورماه_ سرویس‌دهی می‌کند.

نصب ۲۴۰ تابلوی تبلیغاتی با محوریت اربعین حسینی (ع) در اصفهان

«نصب ۲۴۰ تابلوی تبلیغاتی با محوریت اربعین حسینی (ع) در اصفهان» یکی دیگر از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

محمدحسن مردانی، معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از نصب ۲۴۰ تابلوی تبلیغاتی با محوریت اربعین حسینی در مناطق پانزده‌گانه شهر خبر داد و گفت: در این تبلیغات، تصاویری از حضور اقشار مختلف مردم از جمله سالمندان، جوانان، کودکان و معلولان در راهپیمایی عظیم کربلا نمایش داده شده است.

از احیای آب‌انبار کازرونی تا پیاده‌روسازی گذر عالم‌آرا

«از احیای آب‌انبار کازرونی تا پیاده‌روسازی گذر عالم‌آرا» نیز از جمله اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که در قالب یک گفت‌وگو این موضوع بررسی شد.

محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در تشریح پروژه‌های فعال این سازمان گفت: احیای مادی و پیاده‌روسازی گذر عالم‌آرا در منطقه یک شهرداری به‌عنوان یکی از گذرهای منتهی به چهارباغ عباسی توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال اجرا است که این اقدام حدفاصل خیابان شیخ بهایی تا خیابان آیت‌الله شمس‌آبادی در حال انجام است

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر اصفهان، بهینه‌سازی گذر پشت مسجد جامع، بهینه‌سازی و ارتقای فضای شهری خیابان‌های شهید باهمیان و شهید جوشقانی و پروژه‌های مجموعه تخت فولاد شامل دیوار تخت فولاد، مرمت سقف تکایای بنکدار و کازرونی، مرمت و احیای کتابخانه باغ‌طوبی، مرمت و بازسازی تکیه فاتح‌الملک و احیای آب‌انبار کازرونی از جمله پروژه‌های فعال سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان است.

موارد نقض رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ چیست؟

یکی دیگر گفت‌وگوهای پربازدید در هفته گذشته «موارد نقض رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ چیست؟» بود

مدیریت کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مرجع شبه قضائی رسمی رسیدگی به تخلفات ساختمانی است و نقشی پیشگیرانه در گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد و مغایر با پروانه ساختمانی دارد.

غلامعلی فیض‌اللهی، مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا ملاک تصمیم‌گیری کمیسیون ماده ۱۰۰، پروانه ساختمانی با نقشه مهر شده از سوی شهرداری است؟»، گفت: با توجه به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری که اشاره دارد شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به‌وسیله مأموران خود اعم از اینکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری کند و همچنین تبصره یک، ۲ و ۳ ماده ۱۰۰ که اشاره به پروانه ساختمانی دارد، لذا برای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، ملاک پروانه ساختمانی است.

حمایت شهرداری اصفهان از پایان‌نامه‌های کاربردی دانشجویان

«حمایت شهرداری اصفهان از پایان‌نامه‌های کاربردی دانشجویان» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.‌

مرتضی نصوحی، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حمایت از پایان نامه دانشجویان در مقطع ارشد و دکتری در دستور کار است، گفت: در مقطع ارشد تا سقف هشت میلیون تومان و در مقطع دکتری تا سقف ۱۶ میلیون تومان از پایان نامه‌های کاربردی در حوزه شهر حمایت می‌کنیم.

کد خبر 605203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.