آزادی قدس پیام امروز راهپیمایی اربعین

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخابره پیام عاشورا به جهانیان در همایش عظیم اربعین گفت: پرچم مقابله، مبارزه و جهاد باید تا آزادی قدس و مسجدالاقصی افراشته بماند و این پیام امروز راهپیمایی اربعین است.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حماسه جهانی اربعین و تأثیر آن در عرصه بین‌المللی اظهار کرد: حماسه راهپیمایی اربعین یک حماسه بزرگ است و همان‌طور که دکتر شریعتی گفت آنان که رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند باید کار زینبی کنند، زیارت و پیاده‌روی اربعین همان کار زینبی در عصر ما است.

وی با اشاره به انعکاس جهانی آئین اربعین افزود: این همایش عظیم پیام عاشورا و نهضت کربلا را به همه جهانیان مخابره می‌کند که همان عزت و استقلال ملت‌ها و ایستادگی در برابر زور و ستم در جهان به ویژه مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روانه شدن میلیون‌ها عاشق با همه سختی‌ها و از گوشه و کنار دنیا به سوی کربلا در ایام اربعین را می‌توان بزرگترین و کم‌نظیرترین پدیده فرهنگی، دینی و اجتماعی در سطح بین‌الملل دانست که با حضور ۲۷ تا ۳۰ میلیون شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

وی میزبانی مردم عراق و کمک اقشار گوناگون در برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران را باعث ایجاد همبستگی بین ملت‌های شیعه و مسلمانان جهان دانست و گفت: این یک حادثه بی نظیر است که همه ساله به نام عاشورا و نهضت کربلا جهانی می‌شود و وظیفه روشنگری خود را انجام می‌دهد همچنین این فرموده امام امت که راه قدس از کربلا می‌گذرد به آن معنا است که همه این حرکت‌ها در افق آینده منتهی به آزادی قدس و همه کشورهای اسلامی از زیر یوق سلطه‌گران استکبار و استعمار خواهد بود.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با اشاره به تلاش سردار بدون مرز، حاج قاسم سلیمانی برای همبستگی مسلمانان افزود: به گفته شهید سلیمانی ما ملت امام حسین (ع) هستیم یعنی باید در برابر ظلم و ستم عصر خود ایستادگی و قیام کنیم همان مسیری که حاج قاسم در آن گام نهاد و به شهادت رسید.

وی حفظ پرچم مقابله، مبارزه و جهاد بر دوش ملت امام حسین (ع) را ضروری دانست و یادآور شد: نخستین جبهه‌ای که با پرچم مقابله با ظلم باید به سوی آن برویم، ستم اسرائیل بر مردم مظلوم فلسطین است که بیش از ۷۰ سال آنها را از خانه‌های خود آواره کرده است. تا آزادی قدس و مسجدالاقصی این پرچم باید افراشته بماند و این پیام امروز راهپیمایی اربعین است.

کد خبر 605058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.