عوامل خطر بیماری قلبی در مردان و زنان مشابه است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عوامل خطر بیماری قلبی تا حد زیادی در مردان و زنان مشابه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی عوامل خطر بیماری قلبی در میان مردان و زنان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۱۵۶ هزار نفر بدون سابقه بیماری قلبی عروقی را در رده سنی ۳۵ تا ۷۰ سال ارزیابی کردند؛ این افراد به طور متوسط به مدت ۱۰ سال تحت نظر بودند. در این مطالعه، فاکتورهای متابولیک، رفتاری و روانی اجتماعی در نظر گرفته شد، فاکتورهای متابولیک شامل فشار خون بالا، چاقی و دیابت می‌شود. فاکتورهای رفتاری به سیگار کشیدن و رژیم غذایی اشاره دارد در حالی که فاکتورهای روانی اجتماعی شامل وضعیت اقتصادی و افسردگی می‌شود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مردان و زنان دارای فاکتورهای پرخطر مشابهی در زمینه مشکلات قلبی عروقی هستند که بر اهمیت یک راهکار مشابه برای پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی در مردان و زنان تاکید می‌کند. به طور کلی، زنان نسبت به مردان، به ویژه در سنین پایین‌تر، در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی قرار داشتند.

میزان بالای کلسترول بد و علائم افسردگی شدیدتر با خطر بیشتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی در مردان نسبت به زنان مرتبط بود. الگوهای به دست آمده به طور کلی در کشورهای با درآمد بالا، کشورهای با درآمد متوسط بالا، کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط پایین مشابه بود.

کد خبر 604968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.