قابلیت شارژ سازگار با محیط‌زیست چه زمانی به iOS 16 اضافه می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که قابلیت شارژ سازگار با محیط‌زیست اواخر سال ۲۰۲۲ به iOS 16 اضافه خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اپل از مدت‌ها قبل در تلاش بوده است محصولات خود را با روش‌های سازگارتر با محیط‌زیست ارائه دهد. این شرکت در به‌روزرسانی بعدی iOS که اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد، قابلیتی به نام شارژ انرژی پاک (Clean Energy Charging) را به این سیستم‌عامل اضافه خواهد کرد. این ویژگی برای دستیابی به هدف ذکر شده، زمان‌بندی شارژ را برای مواقعی که شبکه برق از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند، بهینه‌سازی خواهد کرد.

درصورتی‌که شارژ بهینه باتری در iOS تشخیص دهد، قرار است به مدت طولانی مثلاً یک شب در شارژ بماند، آیفون آن را تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند و سپس مدتی قبل از اینکه تشخیص دهد کاربر قصد دارد از گوشی خود استفاده کند، روند شارژ را ادامه خواهد داد تا در لحظه مناسب، باتری به صورت ۱۰۰ درصد شارژ شده باشد.

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که IOS چگونه مطلع خواهد شد که شبکه برق چه زمانی از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند، اما احتمال دارد برای تعیین وضعیت شبکه، از بررسی سرورهای خود بهره ببرد. علاوه بر این، قابلیت ذکر شده فقط برای کاربران ایالات متحده در دسترس خواهد بود. شرکت اپل اعلام نکرده است که قابلیت Clean Energy Charging دقیقاً چه زمانی برای IOS ارائه خواهد شد، اما می‌دانیم که تا اواخر سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 604965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.