مرتضوی: معلمان تا پایان سال به حق و حقوق خود می‌رسند

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ١۴ سال در دولت مردمی گفت: دولت سیزدهم توانست این قانون را اجرا کند و معلمان تا پایان سال به حق و حقوق خود می‌رسند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید صولت مرتضوی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در مراسم ارسال تجهیزات به هنرستان‌های استان البرز در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی، نگاه دولت به فرهنگ را نگاهی برگرفته از آموزه‌های دینی و رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین مصوبات سفرهای استانی دولت در حوزه آموزش و پرورش رقم خورده است.

وی محور توسعه را تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: تعلیم و تربیت می‌تواند زمینه‌های توسعه همه جانبه را برای هر کشوری رقم بزند و به تعبیر امام راحل (ره) این کار همچون عبادتی است که خروجی آن بندگی برای خداست.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در ساحت تعلیم و تربیت، شخصیت‌هایی تربیت می‌شوند که برخی از آنها تحول‌ساز و تاریخ ساز هستند، تاکید کرد: دولت آیت الله رییسی در ساختار تحولی، مبنای تحول را در آموزش و پرورش قرار داده است.

وی با بیان اینکه حدود ١۶ میلیون دانش‌آموز امسال، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، یادآور شد: برای تحول در حوزه آموزش و پرورش نیاز است به دو مقوله دانش بنیان بودن و اشتغال محور بودن آموزش‌ها توجه شود.

مرتضوی تصریح کرد: با تحولات صورت گرفته امروز در آموزش و پرورش و سایر موسسات آموزشی توجه به این دو مقوله مشهود است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳ یا ۱۴ سال است که طرح رتبه‌بندی معلمان را بر سر آن‌ها می‌کوبند. دولت سیزدهم اراده کرده که این نظام رتبه بندی به بهترین وجه انجام شود. قطعاً تا پایان سال معلمان به حقوق خود در این زمینه می‌رسند و این کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای تحول در آموزش و پرورش تعریف می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این روند باعث تحول در نظام تعلیم و تربیت شود.

کد خبر 604957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.