وحدت، مهمترین مولفه‌ حماسه اربعین

یک عضو جامعه روحانیت مبارز یکی از اهداف راهپیمایی اربعین را نمایش آثار و پیامدهای حب حسین (ع) برای جامعه مسلمانان دانست و گفت: این عشق و شور می‌تواند دل‌های مردم را به هم نزدیک کند و در کنار یکدیگر قرار دهد تا به سمت هدف تعالی انسان حرکت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص ابعاد دینی، سیاسی و اجتماعی راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: سه مناسبت مهم در ماه صفر و محرم وجود دارد عاشورا، اربعین و دیگری رحلت پیامبر اسلام (ص) که در قرآن به عنوان ایام الله خوانده شده که به دلیل ایثار، حق طلبی، انسانیت و نجات بشر از جهل و نادانی باید مورد تجلیل، تکریم و تعظیم قرار گیرند.

وی یکی از اهداف راهپیمایی اربعین را نمایش آثار و پیامدهای حب حسین (ع) برای جامعه مسلمانان دانست و افزود: این عشق و شور می‌تواند دل‌های مردم را به هم نزدیک کند و در کنار یکدیگر قرار دهد تا به سمت هدف تعالی انسان حرکت کنند، این همان موضوعی است که این روزها دنیا با اجتماعی میلیونی مردم از ۵۰ کشور دنیا می‌بیند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نمایش وحدت، یگانگی و تعهد در مسیر ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا در راهپیمایی اربعین گفت: با وجود همه پیشرفت‌های علم و تکنولوژی در دنیا به دلیل نبود اخلاق دینی، محمدی و حسینی روزبه‌روز بر پریشانی و دلواپسی مردم افزوده می‌شود و درمان این وضع آن است که با شعار "حُبُّ الحُسَین یَجْمَعُنا" این نگرانی را برطرف کند تا به زندگی انسانی و معنوی بازگرداند.

وی تجمع میلیون‌ها نفر در مسیر ۸۰ کیلومتری راهپیمایی اربعین را نشان‌دهنده فطرت مشترک همه انسان‌ها دانست و یادآور شد: زیارت اربعین نشان می‌دهد که مشکلات برخی ملت‌ها با یکدیگر ساختگی است و به همین دلیل است که کمترین حادثه در طول مسیر راهپیمایی و بین این جمعیت عظیم دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکرمی با اشاره به پیام روشن اربعین به جهان گفت: باید در اخلاق و رفتار خود بازنگری کنیم، با شعار عشق به حسین دور هم جمع شویم و از یکه‌تازی و خودخواهی دست برداریم.

وی درباره افزایش تعداد زائران در اربعین امسال خاطرنشان کرد: مانع جدی کرونا برای برگزاری راهپیمایی اربعین در دو سال گذشته باعث شد اکنون بر اشتیاق زائران برای جبران فرصت از دست رفته، افزوده شود از سوی دیگر زائرانی که با لذت سفر اربعین آشنا شدند، امکان دل کندن از آن را ندارند و تلاش می‌کنند با هر وسیله و امکاناتی خود را دوباره به این مسیر برسانند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزایش امکانات حمل و نقل برای سفر اربعین را ضروری دانست و ادامه داد: در صورتی که امکانات حمل و نقل هوایی افزایش یابد تعداد زائران بیشتری می‌توانند در این سفر معنوی شرکت کنند.

کد خبر 604842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.