پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بازپیرایی بوستان آخوند کرباسی

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بازپیرایی بوستان آخوند کرباسی و آمادگی برای بهره‌برداری از این بوستان در آینده‌ نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری یزد توازن در ارائه خدمات به شهروندان در نقاط مختلف است، اظهار کرد: بافت تاریخی یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به مشخصات پروژه بوستان آخوند کرباسی گفت: بازپیرایی بوستان آخوند کرباسی با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال و پیشرفت عمرانی ۸۰ درصد از سوی منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در حال اجرا است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: این پروژه با مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در خیابان حضرت مهدی (عج) واقع شده است که در این طرح ۱۳۰۰ متر کف‌سازی، یک‌هزار متر فضای سبز و زمین بازی کودکان اجرایی می‌شود.

نقوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این بوستان پیش از بازپیرایی وضعیت بسیار نامناسبی به لحاظ ظاهری و امنیتی داشت، اما در حال حاضر بازپیرایی آن جلوه بسیار خوبی به خیابان حضرت مهدی (عج) یزد داده است و این اقدام رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: چنین پروژه‌هایی در نقاط مختلف بافت تاریخی یزد در حال انجام است و تلاش شده است نظرات شهروندان هر منطقه و محله در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.

به گزارش ایمنا، ملاجعفر کرباسی‌یزدی، فرزند محمدطاهر و مشهور به «آخوندکرباسی» از علمای قرن دوازدهم هجری است؛ کرباسی عالم و فقیهی برجسته، محدث اخباری و عارفی نامدار و صاحب کرامت بود که سال درگذشت وی ۱۱۵۰ هجری قمری اعلام شده است.

کد خبر 604839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.