حذف ۳۸ معبر از کنترل پارک حاشیه‌ای شهر مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به وظایف شهرداری‌ها در راستای مدیریت پارک حاشیه‌ای، گفت: چندین اتفاق مهم در راستای حمل‌ونقل مشهد رخ داده است که یکی از آن‌ها حذف ۳۸ معبر از کنترل پارک حاشیه‌ای است.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تحقق طرح‌ها و مصوبات حمل‌ونقل مشهد، اظهار کرد: طرح‌ها و مصوباتی برای توسعه حمل‌ونقل داشتیم که بعضی از آنها محقق شده و بعضی دیگر در مراحل پایانی تحقق است و در برخی موارد نتوانستیم به اهدافمان برسیم، به عنوان مثال در حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار شهری اقدامات خوبی انجام شده است و به زودی شهروندان آثار آن را خواهند دید.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه دوچرخه‌سواری و توسعه ناوگان اتوبوسرانی اتفاقات خوبی رخ داده است و شهروندان آثار آن را مشاهده کردند، در حال حاضر در آستانه شکوفایی تصمیمات گذشته و به ثمر نشستن این آن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: حوزه‌هایی مانند حوزه‌های عمرانی و اتمام حفاری خط سه قطار شهری کندتر پیش رفته که امیدواریم با برنامه‌ریزی، پیگیری‌ها و تغییرات ایجاد شده، در مسیر سرعت و تسریع در اجرا قرار گیرند تا بتوانیم طی دو سال آینده به اهداف مهم و اساسی تعریف شده دست یابیم.

وی اضافه کرد: چندین اتفاق مهم در راستای توسعه و رفع مشکلات موجود در حوزه حمل‌ونقل مشهد رخ داده است که یکی از آن‌ها حذف ۳۸ معبر از کنترل پارک حاشیه‌ای است و در این راستا شهرداری‌ها در بحث کنترل پارک حاشیه‌ای وظیفه دارند و مدیریت می‌کنند، به‌تازگی ۳۸ معبری که ضرورت نداشته از فهرست خارج کردیم و در آنجا مردم می‌توانند بدون پرداخت هزینه خودروهای خود را پارک کنند.

فرهمندی گفت: هدف از مدیریت پارک حاشیه‌ای بحث درآمدزایی نیست، بلکه بحث توزیع عادلانه ظرفیت پارک حاشیه بوده، همچنین شرایط برخی معابر تغییر کرده است و می‌تواند پاسخگوی نیاز پارک حاشیه‌ای باشد، لذا آن‌ها را از سیستم مدیریت پارک حاشیه خارج کردیم.

وی با بیان اینکه بلیت اتوبوس برای سال جاری یک هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون پنج خط با قیمت بلیت یک هزار تومان راه‌اندازی شده است، این خطوط به حاشیه شهر و مراکز جمعیتی اطراف شهر با هدف دسترسی بیشتر مردم حاشیه و حومه شهر به امکانات و خدمات داخل شهر سرویس‌دهی می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تا پایان سال جاری خطوط اتوبوسرانی به حاشیه شهر و مراکز جمعیتی اطراف شهر به ۲۰ خط ارتقا می‌یابد.

کد خبر 604823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.