آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی پس از ۴۰ سال

در یک آیین ویژه با حضور شهروندان و مقامات استانی و محلی، عملیات برداشتن دیوارهای پیرامونی کاروانسرای شاه عباسی توسط شهرداری سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان با بیان اینکه احیا و آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان از مطالبات دیرین شهروندان بوده است، اظهار کرد: چنانچه همراهی و پیگیری اصحاب رسانه در کنار مطالبه‌گری شهروندان و وحدت و همدلی میان مسئولان در این مسیر وجود نداشت، قطعاً شاهد چنین رویداد بزرگ و تاریخی برای شهر سمنان نبودیم.

وی افزود: امیدواریم وحدت و همدلی کنونی در شهر حفظ شود تا با استفاده از آن بتوانیم سایر موانع و مشکلات موجود در شهر را از پیش‌رو برداریم.

در ادامه علی همتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی نقطه عطفی در تاریخ گردشگری سمنان است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان مدیران شهری و اعضای شورای شهر وظیفه داریم تا حد توان در خدمت شهروندان باشیم و از اینگونه حرکات بیش از پیش با همکاری سایر دستگاه‌ها رقم بزنیم و شهروندان را برای توسعه پایدار شهری تشویق کنیم.

وی با قدردانی از دستور آیت‌الله رئیسی درخصوص تسریع در آزادسازی کاروانسرا، تاکید کرد: پیگیری خبرنگاران و اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی در کنار همدلی و وحدت مسئولان نقش تعیین کننده‌ای در رخ دادن این اتفاق بزرگ برای شهر سمنان داشت.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز با اشاره به تاکید آیت‌الله رئیسی مبنی بر آزادسازی و احیای کاروانسرای شاه عباسی در سفر به سمنان، تصریح کرد: این کاروانسرا از جاذبه‌های دلنشین برای شهروندان و گردشگران است که موجب تقویت زیرساخت‌های گردشگری و رونق اقتصادی سمنان خواهد شد.

وی با قدردانی از رئیس‌جمهور، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر دادگستری، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی، تشکل‌های مردم‌نهاد مرتبط با حوزه گردشگری و اصحاب رسانه، گفت: امیدواریم با تلاش سرمایه‌گذار این پروژه، به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این کاروانسرا به عنوان مجموعه‌ای گردشگری، تفریحی و رفاهی در مرکز شهر سمنان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاروانسرای شاه عباسی واقع در مرکز شهر تاریخی سمنان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در این شهر است. این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد در سال ۱۳۵۲ خورشیدی به ثبت ملی رسید و به مدت ۴۰ سال تا خردادماه سال ۹۹ به عنوان زندان استفاده می‌شد.

کد خبر 604805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.