مردم منتظر مجانی‌شدن خودرو پس از توافق برجام هستند!

عضو علی‌البدل اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه واردات می‌تواند تأثیراتی بر بازار خودرو ایران بگذارد، گفت: به نظر می‌رسد مردم منتظر مجانی شدن خودرو پس از توافق برجام هستند!

مجتبی درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار خودرو در یکی دو ماه اخیر با رکود جدی مواجه بوده و معاملات تقریباً متوقف بوده است. به نتیجه نرسیدن برجام یکی از دلایل رکود بازار خودرو است؛ همچنین فروش مستقیم خودرو توسط شرکت‌های تولید کننده منجر شده معامله‌گران منتظر کاهش قیمت‌ها باشند. این در حالی است که کاهش قیمت خودرو بعید است.

وی افزود: شرکت‌ها هر روز در حال افزایش قیمت خودرو هستند. قیمت جک‌اس ۵ پیش از عید، ۹۰۰ میلیون تومان بود و اکنون به بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که تغییری در روند و هزینه‌های تولید این خودرو اتفاق نیفتاده است.

عضو علی‌البدل اتحادیه فروشندگان خودروی تهران با بیان اینکه واردات می‌تواند تأثیراتی بر بازار خودرو ایران بگذارد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مردم منتظر مجانی شدن خودرو پس از توافق برجام هستند!

درخشان اضافه کرد: مردم از راهکارهایی همچون قرعه‌کشی، برجام و عرضه خودرو در بورس انتظار کاهش قیمت را دارند، این در حالی است که پس از عرضه دیگنیتی در بورس قیمت آن به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسید که پیش از آن کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان بود. همچنین عرضه ۶۰۰ دستگاه هایما در بورس قطعی نشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و مردم خودروها را در خانه‌های خود دپو می‌کنند تا پس از گران شدن از فروش آن سود ببرند، تصریح کرد: پس از عرضه کوئیک بدون قرعه کشی توسط سایپا قیمت خودروهای این شرکت کاهش قابل توجهی داشته است.

کد خبر 604773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.