ارتباط مصرف لبنیات با بیماری‌های قلبی

یک کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان گفت: مطالعات نشان می‌دهد، افرادی که از لبنیات به‌مقدار کمتری استفاده می‌کنند، با بیماری فشار خون مواجه می‌شوند؛ بنابراین در بیماران قلبی حتماً توصیه می‌شود که روزی دو لیوان ماست یا شیر کم‌چرب مصرف کنند.

فیروزه سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت مصرف لبنیات اظهار کرد: مشاوران تغذیه توصیه می‌کنند بزرگسالان طی روز حدود دو لیوان لبنیات مانند ماست و شیر مصرف کنند.

وی افزود: این مقدار برای کودکان و نوجوانان بیشتر است و این رنج سنی از جامعه می‌توانند سه لیوان لبنیات دریافت کنند.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان اشاره کرد: متأسفانه امروزه تصور اشتباهی پیرامون مصرف لبنیات در جامعه شکل گرفته است و گفته می‌شود که این مواد غذایی موجب سردی خواهد شد و جذب نمی‌شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: مصرف لبنیات برای مردم ضروری است؛ ایرانیان تنها یک چهارم کشورهای پیشرفته از منابع غذایی لبنی استفاده می‌کنند.

سجادی تاکید کرد: یکی از مشکلات جامعه که امروزه با آن مواجه هستیم آرتروز شدید و پوکی استخوان است که این مشکلات به دلیل کمبود مصرف لبنیات ایجاد شده است به همین دلیل توصیه می‌شودروزانه حداقل دو لیوان لبنیات مصرف شود.

وی با اشاره به ارتباط لبنیات با بیماری‌های قلبی گفت: مطالعات نشان می‌دهد، افرادی که از لبنیات به‌مقدار کمتری استفاده می‌کنند، با بیماری فشار خون مواجه می‌شوند؛ بنابراین در بیماران قلبی حتماً توصیه می‌شود که روزی دو لیوان ماست یا شیر کم چرب مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان تصریح کرد: از آن‌جاکه لبنیات پرچرب دارای چربی‌های اشباع بیشتری نسبت به منابع لبنی کم‌چرب است و چربی اشباع نیز باعث افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی خواهد شد، مصرف لبنیات کم‌چرب به مردم و بیماران قلبی توصیه می‌شود.

وی اشاره کرد: به‌طورکلی وجود لبنیات در برنامه غذایی لازم است؛ البته برخی از مردم ممکن است مصرف مکمل را جایگزین لبنیات کنند و درصورتی‌که کسی عادت به مصرف لبنیات ندارد، قطعاً باید از مکمل استفاده کند.

کد خبر 604730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.