دیابت بارداری خطر بیش‌فعالی کودکان را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به اختلال بیش‌فعالی در میان کودکان زنان مبتلا به دیابت بارداری و چاقی دو برابر بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بیش‌فعالی کودکان و دیابت بارداری مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۰۳۶ کودک متولد شده از زنان مبتلا به دیابت بارداری را مورد ارزیابی قرار دادند. ۱۳ درصد این کودکان به اختلال بیش‌فعالی مبتلا بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان باردار مبتلا به چاقی و دیابت بارداری دارای فرزندانی با اختلالات سلامت روانی طولانی مدت مانند اختلال بیش‌فعالی هستند. زمانی که زنان در دوران بارداری وزن مناسبی داشتند، این ارتباط وجود نداشت. محققان دریافتند که فرزندان زنان مبتلا به دیابت بارداری و چاقی در مقایسه با کودکانی که از مادران چاق متولد شده بودند دو برابر بیشتر در معرض اختلال بیش‌فعالی قرار دارند.

محققان این ارتباط را فقط در میان زنان مبتلا به دیابت بارداری، چاقی و افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری پیدا کردند. اگر میزان وزنی که زنان در دوران بارداری به دست آورده بودند، در محدوده طبیعی باشد، خطر بروز بیش‌فعالی در کودکان مشاهده نخواهد شد.

کد خبر 604683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.