۲۴ کشور نمایندگان اسکاری خود را شناختند

با معرفی نماینده سینمای کاستاریکا، تاکنون ۲۴ کشور فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اسکرین، فیلم «دومینگو و غبار» به کارگردانی «آریل اسکالانته» به نمایندگی از کشور کاستاریکا، جدیدترین فیلمی است که در فهرست فیلم‌های معرفی شده به آکادمی اسکار برای حضور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال (شاخه فیلم بین‌المللی) معرفی شده است.

این فیلم، داستان یک بیوه سالمند است که در منطقه‌ای دورافتاده از جنگل‌های بارانی استوایی در کاستاریکا زندگی می‌کند و با تهدید از دست دادن دارایی خود رو به روست چرا که توسعه‌دهندگان بیرحم در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک بزرگراه جدید هستند، طرحی که او سرسختانه در برابر آن مقاومت می‌کند. زمین برای او معنای معنوی قوی دارد و بدون جنگ آن را رها نمی‌کند.

تاکنون کشورهایی چون آلبانی، مجارستان، اروگوئه، تایوان، یوئیس، کره جنوبی، لهستان، پاناما، لتونی، ژاپن، ایرلند، آلمان، اکواردو، کانادا، بلغارستان، الجزایر و برزیل فیلم منتخب خود را برای اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده‌اند.

مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، تا سوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱) است و کمیته اسکار کشورها تا این تاریخ فرصت دارند نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ بیست و یکم دسامبر ۲۰۲۲ (سی‌ام آذر) و پنج نامزدهای نهایی نیز روز بیست و چهارم ژانویه ۲۰۲۳ (چهارم بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز دوازده مارس ۲۰۲۳ (بیست و یکم اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

کد خبر 604626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.