مقامات عراقی امکان حضور اتباع غیرایرانی را در ایام اربعین فراهم کنند

فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با اشاره به ازدحام اتباع غیرایرانی در مرز شلمچه گفت: از مقامات عراقی درخواست داریم در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیرایرانی را برای زیارت فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، سردار حسین سلامی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، اظهار کرد: خوشبختانه مرز چذابه مشکل خاصی ندارد و رفت و آمد و تردد زوار در این مرز روان است و همه خدمات لازم به زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: جریان عبور زائران به داخل خاک عراق و بالعکس بدون هیچ مشکلی در مرز چذابه در حال انجام است و خوشبختانه همه کارها تنظیم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تشکر از مقامات و مردم عراق برای میزبانی مناسب از زائران در ایام اربعین، گفت: متأسفانه به دلیل ممنوعیت ایجاد شده برای عبور زائران غیرایرانی به درون خاک عراق در مرز شلمچه شاهد ازدحام اتباع خارجی به ویژه اتباع کشور افغانستان هستیم.

سلامی مطرح کرد: از مقامات عراقی درخواست داریم در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیرایرانی را برای زیارت فراهم کنند زیرا در مرز شلمچه ازدحام به وجود آمده است. اگر همکاری طرف عراقی را در این زمینه داشته باشیم این مشکل ازدحام اتباع خارجی در مرز شلمچه نیز حل خواهد شد.

وی افزود: از اتباع افغانستان درخواست داریم به سمت مرزها نیایند زیرا امکان تردد برای آنها وجود ندارد. هوا نیز در مرز شلمچه گرم است و امکان گرمازدگی و دیگر بیماری‌ها نیز وجود دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همه مقامات و دستگاه‌های استان خوزستان بیشترین تلاش خود را به کار بسته‌اند تا زائرانی که در مرزهای خوزستان حضور دارند شرایط مناسبی داشته باشند. امیدواریم مشکلات جزئی که در مرز شلمچه وجود دارد، حل شود و زائران بتوانند روان وارد خاک عراق شوند.

سلامی در خصوص آخرین وضعیت دیگر مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی گفت: در دیگر مرزهای کشور نیز مشکل خاصی برای تردد زوار وجود ندارد و جریان تردد روان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 604592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.