محدودیت جدید گوگل‌پلی

در روزهای گذشته بسیاری از کاربران ایرانی سیستم‌عامل اندروید، برای دانلود برنامه از گوگل‌پلی با مشکل مواجه شده‌اند. این مشکل برای دانلود اپلیکیشن‌های بانک‌های ایرانی نیز وجود دارد و مشتریان این بانک‌ها در دانلود این برنامه‌ها به سد جدید گوگل پلی برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ تاییدیه IMEI را دریافت کرد

کمپانی شیائومی روی توسعه اسمارت‌فون ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ کار می‌کند. وب‌سایت Xiaomiui موفق به شناسایی یک گوشی جدید ردمی با شماره مدل 2209116AG در پایگاه داده IMEI شده است.

براساس اعلام وب‌سایت Xiaomiui، ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ به اختصار دارای شماره مدل K6A است. به‌نظر می‌رسد که این هندست از برخی جهات به ردمی نوت ۱۰ پرو شباهت خواهد داشت. چندین المان مختلف در شماره مدل دستگاه جدید نشان می‌دهند که ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ احتمالاً در اوایل سال جاری میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد. حرف G نشان می‌دهد که این محصول برای بازارهای جهانی طراحی شده است. اعداد ۲۲۰۹ از عرضه این اسمارت‌فون در سپتامبر سال ۲۰۲۲ حکایت دارند.

محدودیت جدید گوگل پلی

در روزهای گذشته بسیاری از کاربران ایرانی سیستم عامل اندروید، برای دانلود برنامه از گوگل پلی با مشکل مواجه شده‌اند. این مشکل برای دانلود اپلیکیشن‌های بانک‌های ایرانی نیز وجود دارد و مشتریان این بانک‌ها در دانلود این برنامه‌ها به سد جدید گوگل پلی برخورد می‌کنند.

این مشکل تنها مختص به اپلیکیشن‌های بانکی نیست و بسیاری از کاربران ایرانی نمی‌توانند اپلیکیشن با پرداخت درون برنامه‌ای را دانلود کنند. با وجود نگرانی‌های بسیار درباره علت این مشکل، هنوز دلیل قطعی مشخص نشده است. حتی برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این اتفاق نه به دلیل تحریم گوگل پلی، بلکه بخاطر مشکلات فنی است.

سامسونگ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سری آیفون ۱۴ اپل را مورد تمسخر قرار داد

به‌نظر می‌رسد که طراحی جدید ناچ به شکل علامت تعجب و ارتباطات ماهواره‌ای (که تنها در کشورهای ایالات‌متحده و کانادا قابل استفاده است) تنها نوآوری‌های قابل‌توجه در سری آیفون ۱۴ به‌شمار می‌روند. این موضوع تا حدی جنجالی شده که حتی دختر استیو جابز، بنیان‌گذار فقید اپل نیز به‌روزرسانی‌های انجام شده در خانواده آیفون ۱۴ را مورد تمسخر قرار داده است. میان مدل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ تقریباً هیچ تفاوتی به چشم نمی‌خورد. از سوی دیگر رقیب کره‌ای اپل یعنی سامسونگ نیز بار دیگر اپل را مورد حملات خود قرار داده است.

مایکروسافت درحال بررسی نوار وظیفه مخصوص تبلت در ویندوز ۱۱ است

مایکروسافت نوار وظیفه مناسب تبلت خود را دوباره در آخرین نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ معرفی کرد. این نوار وظیفه اولین بار در ماه فوریه در کنار دیگر ویژگی‌های جدید ارائه شده برای عرضه نهایی در ویندوز ۱۱ معرفی شد، اما مدتی بعد وارد فاز توسعه داخلی شد. مایکروسافت اعلام کرد که نوار وظیفه جدید سازگار با تبلت‌ها بخشی از به‌روزرسانی این سیستم‌عامل محسوب می‌شود که فقط برای کامپیوترهای شخصی دو در یک در نظر گرفته شده است.

نوار وظیفه جدید مایکروسافت در ویندوز ۱۱ برای تبلت‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام استفاده نکردن پنهان شود و فضای بیشتری را در دسترس کاربران قرار دهد. زمانی که این قسمت پنهان شود، موارد مهم مانند زمان و درصد باتری روی آن نمایش می‌یابد. با گسترش دادن نوار وظیفه جدید، چندین برنامه، ابزارک و دکمه استارت نمایان خواهد شد.

مایکروسافت در جدیدترین به‌روزرسانی خود، به ویژه در بخش System Tray، ویژگی‌های دیگر را بر دستگاه‌های غیر از رایانه‌های دو در یک ارائه می‌کند. با این آپدیت جدید، هنگامی که روی گزینه‌های منو جابه‌جا می‌شوید، نمادها و تصاویر متحرک به نوار کناری اضافه خواهند شد. به‌روزرسانی ذکر شده همچنین بعضی از اشکالات را در تنظیمات، ابزارک‌ها، Task Manager و غیره رفع می‌کند.

گوشی‌های جدید موتورولا معرفی شد

شرکت موتورولا به‌تازگی مدل رده‌بالای جدید Edge 30 اولترا را با تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 برای بازار اروپا رونمایی کرد و پس از آن دو مدل دیگر به نام‌های Edge 30 fusion و Edge 30 Neo را نیز به جمع سری Edge 30 اضافه کرد. گوشی موتورولا Edge 30 Fusion در رنگ آبی منحصربه‌فرد با روکش چرم گیاهی به فروش می‌رسد. این دستگاه همچنین در سه رنگ دیگر نیز عرضه می‌شود که البته این مدل‌ها از پنل شیشه‌ای ساده بهره می‌برند.

گوشی موتورولا Edge 30 Fusion دارای نمایشگر ۶.۵۵ اینچی P-OLED با وضوح تصویر Full HD پلاس است و از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. این گوشی از تراشه Snapdragon 888+ 5G بهره می‌برد و در چند مدل با رم هشت تا ۱۲ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS 3.1 در دسترس قرار خواهد گرفت. گوشی موتورولا Edge 30 Fusion دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عریض خواهد بود همچنین یک دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی سیستم دوربین پشتی این دستگاه را تکمیل می‌کند. این محصول دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

انرژی مورد نیاز گوشی موتورولا Edge 30 Fusion با استفاده از یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‎‌شود و از فناوری شارژ سیمی ۶۸ واتی پشتیبانی می‌کند که فقط در ۱۰ دقیقه می‌تواند تا ۵۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کند. محصول ذکر شده با قیمت ۶۰۰ یورو در رنگ‌های خاکستری، سفید، طلایی، آبی نپتونی به فروش می‌رسد.

گوشی موتورولا Edge 30 Neo نیز در رنگ‌های آبی، مشکی، سفید و همچنین مدل بنفش خاص عرضه می‌شود. این محصول دارای نمایشگر ۶.۲۸ اینچی ۱۲۰ هرتز P-OLED است و به تراشه Snapdragon 695 5G و باتری ۴۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۶۸ وات مجهز شده است. گوشی موتورولا Edge 30 Neo از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض استفاده می‌کند؛ دوربین سلفی آن نیز ۳۲ مگاپیکسلی است. گوشی ذکر شده طی روزهای آینده با قیمت پایه ۳۷۰ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 604585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.