میراحمدی: زائران ایرانی از مرز چذابه خارج شوند

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه حضور بیش از ۳۰ هزار اتباع به ویژه افغانستانی موجب کندی عبور زائران ایرانی در مرز شلمچه شده است از زائران ایرانی خواست برای خروج به مرز چذابه مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، سیدمجید میراحمدی اظهار کرد: از چند روز گذشته شاهد حضور اتباع به‌خصوص افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه هستیم و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار زائر خارجی اربعین در پایانه شلمچه هستند که موجب کندی مسیر خروج زائران ایرانی به داخل عراق شده است. لذا برای ساماندهی اوضاع، همه مسئولان فراجا و استاندار در آن منطقه مدیریت می‌کنند.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای ساماندهی امور مقرر شد زائران ایرانی در مرز خوزستان مسیر خود را به مرز چذابه تغییر دهند تا با سهولت از مرز عبور کنند.

میراحمدی اضافه کرد: عراقی‌ها بخش قابل توجهی از گیت‌های خود را بسته‌اند چون برای اتباع افغانستانی محدودیت‌های جدی قائل هستند.

وی گفت: در بقیه مرزها هیچ مشکلی وجود ندارد و امسال منظم‌ترین و قانونمندترین خروج زائران ایرانی را از گذرگاه‌های مرزی با عراق شاهد هستیم و از دولت عراق تشکر می‌کنیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه برای مراجعه زائران در خروج از مرزها مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: به پایانه‌های مسافربری سراسر کشور اجازه مسافرگیری صددرصد داده شده و نظم خوبی در مرزها حاکم است.

منبع: ایرنا

کد خبر 604508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.