کاهش دفن پسماندهای قابل بازیافت در یزد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به اینکه تکمیل فرایند تفکیک از مبدا نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است، گفت: دفن پسماند قابل بازیافت در یزد به کمترین میزان خود رسیده است.

محمدرضا برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوزه مدیریت پسماند در زمینه‌های مدیریت پسماندهای غذایی، خانگی، ساختمانی و سایر موارد فعالیت دارد.

وی تفکیک پسماند از مبدا را یکی دیگر از خدمات این سازمان دانست و گفت: در سطح شهر یزد این خدمات در سه حوزه ایستگاه‌ها، جلوی درِ منازل و مراکز ثابت انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد افزود: حوزه تفکیک پسماند از مبدا یکی از مهمترین مسائلی است که باید در جامعه مورد توجه باشد و علاوه بر مسئولان، حساسیت لازم میان شهروندان نیز ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تفکیک از مبدا پسماندها به‌صورت روزانه انجام نشود، هر روز رقم بسیار کلانی از سرمایه‌های کشور به عنوان زباله دفن می‌شود، اما در حال حاضر به دلیل توجه ویژه به این موضوع از ایجاد خسارت‌های احتمالی جلوگیری شده است.

برزگر با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر تفکیک از مبدا، تفکیک توسط پیمانکار مربوطه نیز انجام می‌شود تا حداقل میزان دفن پسماندهای قابل بازیافت را داشته باشیم و این عدد را به صفر نزدیک کنیم، خاطرنشان کرد: فراگیر شدن کامل تفکیک از مبدا پسماند در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است.

کد خبر 604507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.