گیف‌های Microsoft Teams بستری برای سوءاستفاده هکرها

محققان امنیت سایبری روشی جدید به نام GIFShell را کشف کرده‌اند که هکرها از آن برای سرقت اطلاعات از رایانه‌های قربانیان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

آیا آیفون به USB-C مجهز می‌شود؟

به نظر می‌رسد، اپل می‌خواهد به نسل بعدی گوشی‌های خود (احتمالاً آیفون ۱۵) یک مدل با نام اولترا را نیز اضافه کند که گفته می‌شود این محصول از USB-C بهره خواهد برد. پیش‌تر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه آیفون ۱۵ پرو مکس مشخصات بهتری از ۱۵ پرو خواهد داشت تا تفاوتی بین دو پرچم‌دار قدرتمند اپل وجود داشته‌باشد، اما به‌نظر می‌رسد، مدلی تحت عنوان اولترا نیز به نسل بعدی محصولات این شرکت اضافه شود.

گیف‌های Microsoft Teams بستری برای سوءاستفاده هکرها

محققان امنیت سایبری روشی جدید به نام GIFShell را کشف کرده‌اند که هکرها از آن برای سرقت اطلاعات از رایانه‌های قربانیان استفاده می‌کنند. بابی راک، متخصص و مشاور امنیت سایبری اخیراً کشف کرده است که هکرها با اجرای حملات فیشینگ با استفاده از تکنیک حمله جدید به نام GIFShell از Microsoft Teams با استفاده از GIF برای اجرای دستورات مخفی به منظور سرقت داده‌ها سو استفاده می‌کنند.

اینتل مشخصات کارت گرافیک آرک A750 و A770 را اعلام کرد

اینتل جزئیات بیشتری درباره کارت گرافیک سری آرک (Arc) خود که شامل مدل‌های A750 و A770 می‌شود منتشر کرده است. کارت‌های A750 و A770 بخشی از سری Arc 7 هستند که در حال حاضر پرچم‌دار محسوب می‌شود و بالاتر از سری‌های Arc 5 و Arc 3 قرار دارد. به‌گفته اینتل، کارت گرافیک آرک A770 و A750 به‌ترتیب دارای ۲۸ و ۳۲ هسته Xe خواهند بود. هسته‌های Xe تقریباً معادل واحد محاسباتی AMD هستند و شامل ۱۶ موتور برداری ۲۵۶ بیتی XVE برای انجام کارهای شطرنجی‌سازی، ۱۶ موتور ماتریسی ۱۰۲۴ بیتی XMX برای انجام کارهای یادگیری ماشین و ۱۹۲ مگابایت کش L1/SLM می‌شود.

گوشی موتورولا Edge 30 اولترا معرفی شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی موتورولا Edge 30 اولترا با تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد. موتورولا Edge 30 اولترا یکی از رده‌بالاترین گوشی‌های هوشمند این برند محسوب می‌شود؛ دوربین اصلی این دستگاه از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ بهره می‌برد که در واقع یک سنسور ۱/۱.۲۲ اینچی است و تصاویر نهایی ۱۲.۵ مگاپیکسلی را با پیکسل‌های ۲.۵۶ میکرومتری ترکیبی ۱۶ در یک پیکسل ایجاد می‌کند. این حسگر می‌تواند تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲۸ میکرومتری و حتی تصاویری با وضوح کامل ۲۰۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری ثبت کند. این دوربین همچنین از لرزش گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.95 است.

گوگل مدل پرو تبلت پیکسل را تولید می‌کند

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت گوگل قصد دارد مدل پرو تبلت پیکسل را تولید کند. اگرچه نسخه آزمایشی QPR1 Beta 1 اندروید ۱۳ که به‌تازگی برای دستگاه‌های پیکسل منتشر شده است، تغییرات محسوسی برای کاربران نداشته است، افشاگران توانسته‌اند اطلاعاتی درباره پیکسل‌های آینده از آن به دست آورند. به‌روزرسانی اخیر گوشی‌های پیکسل نه تنها شامل اسامی دو دستگاه معرفی نشده جدید پیکسل با کدهای Felix و Lynx می‌شود، بلکه دربردارنده اطلاعاتی از قابلیت‌های اتصال تبلت پیکسل گوگل است.

گلکسی S23 با ابعاد مشابه نسل قبل عرضه می‌شود؟

به‌نظر می‌رسد که طراحی گوشی گلکسی S23 اولترا سامسونگ با نسل گذشته هیچ تفاوتی نخواهد داشت و ابعاد آن تغییری کمتر از یک میلی‌متر دارد. افشاگران اکنون اطلاعات بیشتری درباره خانواده گلکسی S23 منتشر کرده است که شامل اندازه و رزولوشن نمایشگر و ابعاد آن‌ها می‌شود.

به صورت کلی، اندازه و رزولوشن همه مدل‌های سری S23 ثابت باقی می‌ماند و فقط طول و عرض هر سه گوشی افزایشی در حد چند دهم میلی‌متر خواهند داشت. اگرچه اطلاعاتی درباره وزن گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ وجود ندارد، نمی‌توان انتظار تفاوت چشم‌گیری در مقایسه با گوشی‌های سری S فعلی داشت.

از دیگر مشخصات احتمالی گلکسی S23 اولترا می‌توان به دوربین جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت جدید و بزرگ‌تر، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژ سریع ۴۵ واتی و دوربین پریسکوپی با بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اشاره کرد که دو مورد آخر در سری قبلی نیز وجود داشت. همچنین، گفته می‌‎شود که دوربین‌های تله‌فوتو گلکسی S23 و +S23 با نسل پیشین یکسان است.

کد خبر 604357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.