افزایش «آگاهی مردم» نویدی از آینده‌ای سبز است

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: آگاهی مردم و توجهی که امروزه به مسائل زیست‌محیطی نشان داده‌اند، بسیار حائز اهمیت و باارزش است، زیرا به واسطه همین مسئله می‌توانیم نسبت به آینده‌ای سبزتر امیدوار باشیم.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در اوایل قرن بیستم پلاستیک به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ علم شیمی و نشانه‌ای از زندگی بهتر شناخته می‌شد، اظهار کرد: امروزه نهضتی در استفاده از قطعات پلاستیکی ایجاد شده و بشر متوجه شده که پلاستیک آلاینده‌ای فناناپذیر است.

وی افزود: نهضتی که امروزه در حوزه استفاده از پلاستیک ایجاد شده بسیار حائز اهمیت است و نشان می‌دهد که انسان‌ها برای کمک به آرامش و محیط‌زیست از راحتی زندگی خود عبور کنند. امروزه تصاویری از اثرات بسیار بد وجود پلاستیک و قطعات این‌چنینی در اقیانوس‌ها منتشر می‌شود که نشانه خوبی برای آینده محیط‌زیست نخواهد بود.

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: نگرانی بشر پیرامون مشکلات زیست‌محیطی کنونی و مسائل آلودگی سبب شده که انسان‌ها بررسی کنند چه فعالیت‌هایی مشکلات کنونی را رقم‌زده است.

وی تاکید کرد: متأسفانه بسیاری از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم، به دلیل توجه نکردن گذشتگان به آینده است و اکنون دیگر نباید اشتباه گذشتگان را تکرار کرد.

نصراصفهانی در رابطه با اهمیت بیداری بشر گفت: در حقیقت آگاهی و بیداری مردم و توجهی که امروزه به مسائل زیست‌محیطی نشان داده‌اند بسیار حائز اهمیت و باارزش است، زیرا به واسطه همین مسئله می‌توانیم نسبت به آینده‌ای سبزتر امیدوار باشیم.

وی افزود: توقعی که امروزه از بشر می‌رود و بسیار می‌تواند مفید واقع شود لزوم توجه به انقلاب صنعتی نسل جدید است که به فناوری و هوش‌مصنوعی توجه دارد؛ این انقلاب قطعاً می‌توان در کاهش بسیاری از آسیب‌های زیست‌محیطی کمک کند.

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: مباحثی مانند آلودگی، استفاده بهینه از منابع، از بین رفتن مواد معدنی و شرایط زیست‌محیطی انسان موضوعاتی است که تکنولوژی و دانش را به سمت حفاظت از محیط زیست هدایت کرده است.

وی تاکید کرد: اینکه طراحی کارخانه‌ها به‌صورت سبز انجام شود و به کاهش آسیب‌رسانی آن‌ها توجه شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کد خبر 604184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.