چالش‌های بریتانیا برای اعمال اقدامات مربوط به بهبود زندگی شهری

مشکلات مالی ناشی از رکود اقتصادی پس از شیوع بیماری کرونا و همچنین افزایش قیمت انرژی شهری در بریتانیا به کاهش بودجه مورد نیاز جهت بهبود وضعیت سیستم‌های روشنایی و زیرساخت‌های در حال فرسایش شهری توسط مدیران منجر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها شهرهای سراسر بریتانیا افزایش هزینه در بخش انرژی را تجربه می‌کند، ضمن این‌که کمبود منابع و مصالح مورد نیاز برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های شهری مشکلات زیادی را پیش روی برنامه‌ریزان قرار داده است. محققان علت اغلب این مشکلات را به شیوع بیماری کووید -۱۹ و تبعات منفی ناشی از آن نسبت داده و مدعی شده‌اند زمان زیادی برای جبران اثرات این ویروس بر اقتصاد نیاز است. در واقع، مدیران شهرهای سراسر قلمرو فشار مالی زیادی را متحمل شده‌اند و همین امر مانع از اعمال اقدامات کارآمدی توسط آن‌ها برای بهبود وضعیت مناطق شده و این در حالی است که دست کم، سیستم‌های روشنایی و معابر شهری نیازمند اجرای تغییرات مثبت بسیاری است.

گزارش‌ها حاکی است که بالا رفتن هزینه انرژی و رکود اقتصادی در سراسر بریتانیا، کاهش ارائه خدمات مثبت برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی را نیز در پی داشته و پیاده‌سازی برنامه‌های مربوط به پویایی شهری را با تأخیر مواجه کرده است. از سوی دیگر، برنامه‌ریزان در بسیاری از شهرهای بریتانیا به طور میانگین از افزایش ۳۷.۵ درصدی هزینه انرژی و بودجه لازم برای نوسازی سیستم‌های روشنایی شهری طی شش ماه اخیر خبر داده و مدعی شده‌اند در ارائه خدمات لازم برای اجرای اقدامات مربوطه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

این در حالی است که هزینه نظارت بر این سیستم‌ها نیز به میزان حدود ۲۲ درصد افزایش یافته و همین امر، مانع از اعمال اقدامات ضروری در سایر بخش‌های شهری مانند بهبود وضعیت معابر شده است.

چالش‌های بریتانیا برای اعمال اقدامات مربوط به بهبود زندگی شهری

جالب است بدانید که تا پیش از وقوع جنگ میان اوکراین و روسیه، بریتانیا ماده اصلی مورد نیاز برای نوسازی معابر شهری را از روسیه وارد می‌کرد، با این حال طی حدود یک سال گذشته این ماده را با هزینه بسیار بالاتر از سایر نقاط دنیا خریداری می‌کند که همین امر نیز خود عامل دیگری در افزایش هزینه‌های لازم جهت بهبود وضعیت شهرها شده است.

مدیران بریتانیا هزینه مورد نیاز برای بازسازی فرسودگی‌های معابر شهری سراسر قلمرو را حدود ۱۲ میلیارد پوند ارزیابی و پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت استمرار اقدامات لازم در این زمینه، ۱۰ سال زمان برای نوسازی کامل آن‌ها نیاز است.

عوامل تشدید کننده بحران‌های مالی حاکم بر بریتانیا

محققان بریتانیایی پس از انجام مطالعات مختلف در زمینه علل مختلف مؤثر بر بحران‌های مالی کشور به این نتیجه رسیدند که انتشار ویروس کرونا، افزایش هزینه‌های انرژی و بالا رفتن ناگهانی حقوق کارکنان به صرف بودجه مضاعف ۳.۶ میلیارد پوندی در آن منجر شد و همین امر، مشکلات مالی بسیاری را پیش روی دولت و به‌تبع، مدیران شهری قرار داد. این در حالی است که مدرن‌سازی و دست کم، تعمیر سیستم‌های روشنایی و زیرساخت‌های عبور و مرور شهری یک ضرورت به‌شمار می‌رود زیرا کیفیت زندگی را در بسیاری از مناطق کاهش داده است، با این حال مدیران در تأمین بودجه لازم برای اعمال اقدامات مربوطه با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

دولت بریتانیا برای حل این بحران‌ها باید بودجه‌های سالانه شهرهای سراسر قلمرو را به طور مستمر افزایش دهد، ضمن این‌که برای کاهش هزینه‌ها در بخش انرژی بکوشد و در نهایت، تدابیر کارآمدی برای تولید یا واردات مصالح مورد نیاز برای بهبود معابر شهری بیندیشد.

چالش‌های بریتانیا برای اعمال اقدامات مربوط به بهبود زندگی شهری

مشکلات ناشی از افزایش هزینه انرژی در بریتانیا

شواهد نشان می‌دهد که مقامات محلی در اغلب شهرهای بریتانیا در تلاش هستند استراتژی‌هایی کارآمد برای افزایش درآمدهای شهری و رونق اقتصادی اجرا کنند تا از این طریق به جبران افزایش هزینه‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا و انرژی بپردازند. این در حالی است که دولت بریتانیا تاکنون هیچ اقدامی برای افزایش بودجه شهرها اعمال نکرده و همین امر، تلاش مدیران محلی را برای بهبود وضعیت مناطق تا حد زیادی با شکست مواجه کرده است.

طی شش ماه گذشته، مدیران شهرهای مختلف بریتانیایی نه‌تنها در پیاده‌سازی پروژه‌های بزرگ شهری کمبود شدید منابع مالی را تجربه کرده و از اجرای آن‌ها دست کشیده‌اند، بلکه در پی نبود منابع مالی کافی، در ارائه خدمات دیگری نیز مانند حمل‌ونقل عمومی بسیار ناموفق عمل کرده‌اند و همین امر، کاهش گرایش مردم را به تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی، به ویژه اتوبوس‌ها را به دنبال داشته است. در همین رابطه، بسیاری از مدیران حفظ زیرساخت‌های تردد را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند و در نظر دارند بخش اعظم بودجه‌های شهری را در این زمینه مورد استفاده قرار دهند که همین امر، مانع از عزم آن‌ها برای پیاده‌سازی پروژه‌های جدید شده است.

شهروندان بریتانیایی نیز در پی افزایش هزینه انرژی مشکلات زیادی را متحمل شده‌اند به طوری که بر اساس گزارش‌های ارائه شده، حدود ۹ هزار نفر از مردم سراسر کشور با درآمد کم، بیشترین آسیب‌پذیری را طی این دوران تجربه کرده‌اند.

چالش‌های بریتانیا برای اعمال اقدامات مربوط به بهبود زندگی شهری

کد خبر 604122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.