حفاظت از داده‌ها به کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشینی

محققان دانشگاهMIT ، یک راه حل محبوب یادگیری ماشینی به نام یادگیری فدرال را به منظور جمع‌آوری مجموعه داده‌های عظیمی مانند تصاویر پزشکی که نیازمند حفظ حریم خصوصی هستند را بهبود بخشیده‌اند؛ یادگیری فدرال، روشی مشترک برای آموزش یک مدل یادگیری ماشینی است که داده‌های حساس کاربر را خصوصی نگه می‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

اینتل از کارت‌های گرافیکی دسکتاپی سری Arc رونمایی کرد

شرکت اینتل بالاخره از کارت‌های گرافیکی دسکتاپی سری Arc خود به‌طور رسمی رونمایی کرد. این سری از چهار مدل مختلف با اسامی A750، A580، A380 و A770 تشکیل شده است. مدل A380 پیش از این معرفی شده بود و هم‌اکنون از طریق خرده فروشی‌ها قابل دسترس است؛ اما سه مدل دیگر واقعاً محصولات جدیدی به‌شمار می‌روند.

هر سه مدل کارت‌های گرافیکی جدید اینتل بر پایه پردازنده گرافیکی ACM-G10 تولید شده‌اند؛ اما قدرتمندترین پیکره‌بندی در مدل A770 قابل دسترس است. این مدل مجهز به ۳۲ هسته Xe و ۴۰۹۶ هسته FP2 است. پهنای گذرگاه حافظه در این مدل معادل ۲۵۶ بیت بوده و فرکانس پایه GPU نیز برابر با ۲.۱ گیگاهرتز است.

عقب‌ماندگی کرمان در توسعه فیبر نوری

استان کرمان نه تنها در ارتباطات موبایلی بلکه در توسعه زیرساخت‌هایی مثل فیبر نوری نیز وضع خوبی ندارد و این درحالی است که متولیان «ناهماهنگی‌های گسترده» و نیز «پیگیری نکردن» را از جمله مهمترین علت‌های آن بر می‌شمارند و تاکید دارند که دیگر نباید دست دست کرد. پوشش حداقلی فیبر نوری در کرمان درحالی است که عده‌ای آن را به نبود هماهنگی‌های داخل استانی ربط می‌دهند، هماهنگی‌هایی که نبودشان دست خیلی‌ها را از داشتن اینترنت بهتر کوتاه کرده است.

مسئولان ارتباطات استان می‌گویند که در این زمینه شهرداری باید همکاری کند و کار هم به گونه‌ای است که شهرداری نه تنها نیاز به هزینه کرد ندارد بلکه با توسعه فیبرنوری وضعیت بهره‌مندی شهرداری و سایر نهادها در حوزه دوربین‌های ترافیک و … نیز بسیار ارتقا می‌یابد.

خدمات اینترنت سازمانی شامل چیست؟

انتخاب خدمات اینترنت سازمانی برای کسب‌وکارهایی که امور روزانه آن‌ها به اینترنت وابسته است، اهمیت بسیاری دارد. به‌طوری‌که یک انتخاب اشتباه ممکن است منجر به شکست و از دست دادن مشتریان شود. در انتخاب صحیح اینترنت سازمانی، سرویس مورد نظر باید ویژگی‌هایی نظیر سرعت پایدار و بالا، پشتیبانی قوی و قیمت مناسبی داشته باشد.

در حقیقت اینترنت سازمانی نوعی اینترنت پرسرعت است که انواع مختلفی دارد. اینترنت سازمانی به‌منظور تسهیل و تسریع در ارتباطات کسب‌وکارها، توسط شرکت خدمات اینترنت عرضه می‌شود. برای انتخاب درست خدمات اینترنت سازمانی و خرید آن از یک شرکت معتبر، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

AMD پردازنده‌های آینده خود را با روش جدیدی نامگذاری می‌کند

شرکت AMD به‌تازگی از پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ رونمایی کرد. حالا این شرکت قصد دارد شیوه نامگذاری پردازنده‌های خود را از سال آینده تغییر دهد. این روش شامل همه پردازنده‌های AMD از مدل‌های Athlon تا رایزن ۹ خواهد شد.

اسامی جدید پردازنده‌های AMD تقریباً شبیه به اسامی کنونی خواهد بود و کماکان از چهار رقم و یک حرف پسوند استفاده خواهند کرد. با این‌حال در اسامی جدید، ارقام اطلاعات جزئی‌تری را درباره نسل و معماری پردازنده نشان خواهد داد و حروف پسوند نیز نشان‌دهنده توان آن خواهند بود. به این ترتیب، تفاوتی که بین اسامی جدید و کنونی وجود خواهد داشت این است که شما با نگاه کردن به اسامی جدید پردازنده‌ها به‌راحتی به همه اطلاعات موردنیاز در رابطه با مشخصات و قدرت یک پردازنده دسترسی خواهید داشت.

حفاظت از داده‌ها به کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشینی

محققان دانشگاهMIT ، یک راه حل محبوب یادگیری ماشینی، به نام یادگیری فدرال را به منظور جمع‌آوری مجموعه داده‌های عظیمی، مانند تصاویر پزشکی، که نیازمند حفظ حریم خصوصی هستند، بهبود بخشیده اند. یادگیری فدرال، روشی مشترک برای آموزش یک مدل یادگیری ماشینی است که داده‌های حساس کاربر را خصوصی نگه می‌دارد.

هر یک از کاربران، قادر هستند تا مدل خود را با استفاده از داده‌های خود، آموزش دهند. سپس کاربران مدل‌های خود را به یک سرور مرکزی انتقال می‌دهند، که آنها را با هم ترکیب کرده تا مدل بهتری ارائه کند و برای همه کاربران بفرستد.

اپل تولید آیفون ۱۱، ۱۲ مینی، ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس را متوقف کرد

گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل سرانجام پس از ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی به صورت رسمی معرفی شد، اپل در رویداد Far Out در کنار آیفون‌های امسال از نسل دوم ایرپاد پرو، اپل‌واچ سری هشت و اپل‌واچ اولترا نیز رونمایی کرد. بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت تولید بعضی آیفون‌های قدیمی‌تر را متوقف کند.

مانند سال‌های گذشته، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ جایگزین مدل‌های پرو نسل قبلی این گوشی هوشمند شده‌اند. به عبارت دیگر، شرکت اپل تولید آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس را به صورت رسمی متوقف کرده است. سری آیفون ۱۳ پرو نسبت به نسل قبلی خود با چند ارتقای قابل‌توجه وارد بازار شده است. از جمله تغییرات مهم این محصول می‌توان به صفحه‌نمایش LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین سه‌گانه بهبودیافته و عمر باتری بهتر اشاره کرد.

شرکت اپل تولید آیفون ۱۱ که سال ۲۰۱۹ معرفی شد را نیز متوقف کرده است مدلی که اولین آیفون مجهز به دوربین دوگانه جدید، رم چهار گیگابایتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۸ وات محسوب می‌شود. در نهایت اپل قصد دارد تولید آیفون ۱۲ مینی را نیز متوقف کند، گوشی هوشمندی که سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

بدین ترتیب خانواده آیفون‌های فعلی اپل شامل آیفون SE نسل سوم، آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس می‌شود. اگرچه اپل به صورت رسمی فروش بعضی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را متوقف کرده است، اما تا زمانی که موجودی این محصول تمام نشده باشد، همچنان از طریق خرده‌فروشی‌های سرتاسر دنیا در دسترس خواهد بود.

کد خبر 604072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.