آیا ویتامین D تاثیری بر پیشگیری از کرونا دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل ویتامین D تاثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دو مطالعه در زمینه میزان تأثیرگذاری مکمل ویتامین D بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ انجام شد، یکی از مطالعات در بریتانیا و دیگری در نروژ انجام شد. در کارآزمایی بریتانیایی، محققان ۶۲۰۰ فرد ۱۶ ساله و بالاتر را که در شروع مطالعه مکمل‌های ویتامین D مصرف نمی‌کردند را مورد ارزیابی قرار دادند.

با شروع مطالعه تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان از لحاظ میزان ویتامین D مورد آزمایش قرار گرفتند. میزان ویتامین D حدود ۸۶ درصد آن‌ها پایین بود و به مدت شش ماه به آن‌ها روزانه ۳۲۰۰ واحد بین‌المللی یا ۸۰۰ واحد مکمل ویتامین D داده شد. در حالی که به دیگر شرکت‌کنندگان در کارآزمایی مکمل داده نشد. صرف‌نظر از دوز مصرفی، محققان متوجه هیچ تفاوتی در عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی تشخیص داده شده یا موارد تائید شده کووید -۱۹ نشدند. همچنین، عوارض جانبی مشاهده شده بین گروه‌ها مشابه بود.

مطالعه دیگری که در نروژ انجام شد، شامل بیش از ۳۴۷۰۰ بزرگسالی می‌شد که ویتامین D مصرف نمی‌کردند. به شرکت‌کنندگان به مدت شش ماه دارونمای یا پنج میلی‌لیتر روغن کبد ماهی که حاوی دوزهای پایین ویتامین D، ویتامین A و امگا سه بود، داده شد. در این مطالعه نیز هیچ تأثیری بر عفونت‌های حاد تنفسی یا موارد تائید شده کووید -۱۹ یافت نشد. محققان تاکید می‌کنند که واکسیناسیون هنوز بهترین راه برای محافظت از مردم در برابر بیماری کووید -۱۹ است.

کد خبر 604070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.