۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
۵ هفته لیگ برتر چگونه سپری شد؟

با گذشت پنج هفته از رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم، هر هفته شاهد رخدادهایی هستیم‌ که‌ در نوع‌ خود جالب توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پنج هفته گذشته لیگ بیست‌ودوم اگرچه شاهد بازی‌های تماشاگرپسند نبوده‌ایم اما پس از هر دیدار، جدول رقابت‌ها دچار تغییراتی می‌شد که در نوع خود جالب توجه است.
توقف مدعیان توسط تیم‌های میانه جدولی، تساوی‌های پی‌درپی یا عملکرد ضعیف تیم‌هایی که به نظر می‌رسید امسال برای سایر رقبا دردسر ساز باشند از جمله اتفاقاتی است که قصد داریم در ادامه مورد بررسی قرار دهیم:

توقف مدعیان؛ غیر قابل پیش‌بینی

از هفته اول تا پنجم لیگ برتر شاهد توقف مدعیان توسط تیم‌های متوسط بودیم که به لحاظ مهره و امکانات سطح پایین‌تری نسبت به حریف خود داشتند. بدون تردید ذوب آهن تارتار نخستین تیمی است که در هفته‌های گذشته ترمز تیم‌هایی همچون پرسپولیس، سپاهان، و تراکتور را کشیده است. تساوی گاندوها در مقابل سپاهان سبب شد پرسپولیس به صدر جدول باز گردد و از سویی توقف پرسپولیس و تراکتور نتیجه‌ای جز ایجاد فشار برای این دو تیم را به همراه نداشت. نفت مسجد سلیمان و پیکان دیگر تیم‌های جوان و کم مهره لیگ برتر هستند که در مقابل استقلال تهران خط و نشان کشیدند تا این تیم از رقبای خود کمی عقب بیفتد.

گربه سیاهی در قامت مدعی

دیگر اتفاق جالب توجه در هفته‌های اخیر درخشش فولاد در مقابل تیم‌هایی همچون سپاهان، پرسپولیس، مس رفسنجان و تراکتور است که سبب شده تیم نکونام را در بالای جدول ببینیم، اگرچه فولاد چند فصل است که ثابت کرده می‌تواند یک قطب فوتبالی را تشکیل دهد اما به لحاظ کیفی و مهره چند پله پایین‌تر از رقبایی بود که در مقابلشان ایستادگی کرد.

پنج هفته لیگ برتر چگونه سپری شد؟

در انتظار پیروزی

تا هفته پنجم لیگ برتر هم چنان شاهد تیم‌هایی هستیم که موفق به کسب برد نشده‌اند، با اینکه در لیگ برتر ایران این موضوع چنان دور از تصور نیست چراکه در ادوار گذشته تیم‌هایی داشته‌ایم که نزدیک به ۲۵ هفته موفق به کسب سه امتیاز کامل نشده بودند اما ذوب‌آهن و مس رفسنجان از این حیث دست به خلق شگفتی زده‌اند که هنوز در تقابل با حریفانشان شکست نخورده‌اند و پنج تساوی پی در پی را کسب کرده‌اند.

پیشرفت به سبک نفت مسجد سلیمان و تراکتور

تراکتور تبریز با هدایت «قربان بردیف» و در دست داشتن مهره‌های تأثیرگذار تا هفته چهارم رقابت‌ها در جایگاه پانزدهم جدول قرار داشت اما به یک باره در هفته پنجم موفق شد با پیروزی در مقابل حریف خودش به میانه‌های جدول برسد که همین موضوع سبب می‌شود پرشورها امیدوار بمانند. نفت مسجد سلیمان با جوانان جویای نام خودش در این فصل خوش درخشیده است و در این موفقیت نباید نقش پیمان رنجبری، مهاجم این تیم را نادیده بگیریم. نفتی‌های مسجد سلیمان تا اینجای کار یک تیم بالا نشین محسوب می‌شوند و رسیدن به جایگاه پنجم با شرایطی که تیم مهاجری پشت سر گذاشت کمی دور از تصور بود.

پنج هفته لیگ برتر چگونه سپری شد؟

ملوان و آلومینیوم؛ طبل تو خالی؟

ملوان و آلومینیوم اراک پیش از شروع فصل مطابق با بودجه و برنامه ریزی‌های مدیریتی شأن خریدهایی داشتند که به نظر می‌رسید در این فصل کمی متفاوت‌تر ظاهر شوند، چراکه آلومینیوم با رقابت‌های لیگ برتر آشنا است و ملوان هم علی‌رغم اینکه به تازگی وارد این جو شده، بازیکنانی دارد که تجربه بازی در لیگ برتر و ستاره بودن در آن را دارند. با این حال کمی دور از انتظار است که شاگردان زارع و رحمتی رده پانزدهم و شانزدهم را در اختیار داشته باشند؛ باید دید در هفته‌های آتی شاهد عملکردی متفاوت از دو تیم هستیم یا خیر.

از قعر تا صدر فاصله‌ای نیست

نکته‌ای که نشان می‌دهد پنج هفته لیگ برتر به‌رغم تدافعی و کم گل بودن، جذابیت داشته، جدول این رقابت‌ها است؛ چراکه به لحاظ امتیازی در هر رده فاصله یک الی دو امتیازی را شاهد هستیم و این موضوع نشان می‌دهد یک لغزش کوچک می‌تواند چندین پله جایگاه تیم‌ها را دچار تغییر کند؛ حتی از قعر جدول تا صدر یک فاصله ۹ امتیازی وجود دارد که با توجه به اینکه هنوز ۲۵ هفته دست نخورده باقی مانده است هر لحظه امکان دارد ملوان را نیز در جمع بالانشینان ببینیم.

کد خبر 603936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.