کنگره شهدای محله‌ها برگزار می‌شود

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه هر یک از محله‌های این منطقه ۱۰۰ شهید، تعداد زیادی آزاده و خانواده ایثارگر دارد، کنگره بزرگداشت شهدای محله‌ها برای نخستین بار برگزار می‌شودتا یاد و خاطر آنها برای نسل جدید زنده نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در دیدار با فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت برگزاری کنگره شهدای منطقه دو شهرداری، اظهار کرد: بعضی از شهرهای کشور تنها ۱۰۰ شهید دارد، اما تنها یک منطقه در اصفهان، بالغ بر ۵۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه شهدا آبروی محله‌ها هستند، افزود: به‌طور تقریبی هر یک از محله‌های منطقه دو، ۱۰۰ شهید، تعداد زیادی آزاده و خانواده ایثارگر دارد که این موضوع وظیفه مسئولان را در قبال خانواده‌های آنها سنگین‌تر می‌کند؛ به همین منظور در منطقه دو کنگره بزرگداشت شهدای محله‌ها را برای نخستین بار برگزار می‌کنیم تا یاد و خاطر این شهیدان برای نسل جدید زنده نگه داشته شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: قرارگیری این منطقه در حاشیه شهر اصفهان موجب مغفول ماندن ظرفیت‌های آن شده است که امیدواریم با نگاه ویژه در این دوره مدیریت شهری اتفاقات خوبی در این منطقه رقم بخورد.

وی در این دیدار ضمن درخواست همکاری و حمایت از لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در برگزاری کنگره شهدای محله‌های منطقه دو، از ایجاد فضای جنبی و موضوعی با موضوعات جهاد تبیین و جنگ نرم در برگزاری این کنگره خبر داد.

حمایت لشکر ۱۴ از برگزاری کنگره شهدای محله‌های منطقه ۲

سردار محمد هاشمی‌پور، فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان نیز در این نشست ضمن قدردانی از تصمیم شهرداری در برگزاری نخستین کنگره شهدای محله‌های منطقه دو و با اعلام حمایت از برگزاری این رویداد، گفت: زندگی و رشادت‌های بسیاری از شهدا از جمله شهید خرازی می‌تواند برای نسل جدید آموزنده و تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: با فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از قبیل ساخت فیلم از زندگی سرداران و رشادت‌های آنها می‌توان در این زمینه ایفای نقش کرد.

کد خبر 603826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.