دنیا مسیری برای رسیدن به کمال/ خداوند ناظر بر اعمال انسان ها است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: خدا می‌فرماید قیامت می‌آید و شکی در آن نیست و خود را آماده کنید، توجه داشته باشید ما برای دنیا نیامده‌ایم هدف دنیا نیست، دنیا برای رسیدن به کمال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی میردامادی امروز _جمعه هجدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: هیچ‌گاه نباید نعمت‌های الهی را فراموش کرد، هرچند نعمت‌های الهی انقدر بزرگ است که استعداد انسان برای شکرگذاری در این زمینه کم به شمار می‌رود، اما باید در حد توان از نعمت‌های الهی قدردانی کرد.

وی ادامه داد: خداوند به همه چیز آگاه و ناظر بر اعمال ظاهری، پنهانی و ذات صدور انسان‌ها است، پس آنچه که در فطرت و نیت و قلب‌های مردم می‌گذرد خدا از آن آگاه است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به معاد جسمانی تصریح کرد: طبق آیات فراوانی در قرآن کریم، پس از اتمام دوران برزخ، انسان‌ها از قبرها بیرون می آیند. خداوند متعال در سوره یاسین آیه ۷۹ می‌فرماید در معاد جسمانی ممکن است سوالی مطرح شود مبنی بر اینکه مگر امکان دارد انسان بعد از اینکه هزاران سال مرده و استخوان‌های آن پوسیده شده و احتمالاً به وسیله عوامل طبیعی خاک‌ها پراکنده شده مجدداً با همین جسم زنده شود؟ قرآن می‌فرماید تعجب نکنید آن کسی که قرار است شما را زنده کند که روز اول شما را خلق کرده است، خداوند انسان را از خاک آفرید و دارای روح و جسم کرد.

میردامادی تاکید کرد: طبق روایات زمانی مردگان از گورها بیرون می‌آیند به سوی پروردگار خود حرکت و به محل بازگشت خود مبادرت می‌کنند. خداوند در قرآن می‌فرماید قیامت می‌آید و شکی در آن نیست، بنابراین لازم است خود را آماده کنید، در این راستا هدف انسان‌ها در دنیا نیست و تنها دنیا دوران آموزشی و تکامل است وقتی دنیا آمدید هیچ نمی‌دانستید و کاملاً ناآگاه بودید و خدا هوش و عقل و فکر داد تا استعدادها را به کار بگیریم و به نقطه کمال برسیم، دنیا برای رسیدن به کمال است.

میردامادی گفت: امام باقر (ع) می‌فرماید اسلام پنج ستون دارد که یکی از آن‌ها نماز است، اگر در جامعه‌ای نماز برپا داشته نمی‌شود بدانید یکی از ستون‌های اسلام متزلزل شده است. دیگری زکات، حج، روزه و ولایت است و در ادامه حضرت می‌فرمایند پیامبران به ولایت توجه ویژه‌ای داشته و به آن سفارش کردند.

وی افزود: امروز آثار ولایت را در جامعه می‌بینیم که این ولایت است که آمریکا را به ذلت کشانده و ملت‌های ضعیف و مظلوم را عزت و سروری داده است و باید از این ولایت حمایت و دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: می‌بینیم در زمانی که داعش جنایتکار امنیت را سلب کرده بود کسی عقب نشینی نکرد و در هوای بالاتر از ۵۰ درجه سانتی‌گراد جمعیت عظیمی راهی کربلا شدند و اخم به چهره نیاورند، این عشق باید زنده بماند و قابل تقدیر است.

میردامادی گفت: بزرگان دین فرمودند تا زمانی که کربلا، نجف، مشهد الرضا و امامزاده‌ها هستند اسلام باقی است. فقط بترسید از روزی که عشق و علاقه را از آنها بگیرند.

وی ادامه داد: جلسه‌ای در اسرائیل برگزار شد که چه اقداماتی صورت بگیرد که این عشق و علاقه مردم نسبت به اهلبیت از بین برود و در آن جلسه مطرح شد که ایران و به طور کلی شیعه خطرناک است همچنین شیعه دو حربه برای نگه داشتن اسلام دارد یکی حرم، قیام، شهادت و روضه امام حسین (ع) و دیگری هم انتظار ظهور حضرت مهدی (ع).

امام جمعه موقت اصفهان تصریح با بیان اینکه اسلام در محرم و صفر زنده می‌شود، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب ما از محرم و صفر است و این محرم و صفر جان دوباره‌ای به پیکره اسلام می‌دهد، حضرت امام (ره) گفتند: اگر برای امام حسین عزاداری گرفتیم موفقیت بزرگی به دست خواهیم آورد و این انگیزه بزرگی بود.

وی اضافه کرد: باید به این نکته توجه کرد تا زمانی که عشق به امام حسین (ع) وجود دارد و انتظار ظهور در میان شیعیان است دشمنان نمی‌توانند کاری انجام دهند. تا مردم چنین امیدی دارند که قیام می‌شود و دنیا زیر پرچم شیعه و اسلام می‌آید ما نمی‌توانیم شکست بخوریم، امروز نیز از نظر اعتقادی و تسلیحاتی و قدرت جوانان مومن حرفی برای گفتن داریم.

میردامادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم تجلیل کردند که این تجلیل شایسته دولت سیزدهم و آیت الله رئیسی بود، ایشان فرمودند دولت سیزدهم وارث یک ویرانه است، یک خزانه خالی بدهکار و کشوری که هیچ نداشت را تحویل دولت فعلی دادند و اکنون با تلاش دولت بدهی‌های بانک مرکزی پرداخت شده است.

وی با اشاره به مصاحبه خبرنگار فرانسه با رئیس جمهور آیت الله رئیسی گفت: خبرنگار فرانسه از رئیس جمهور سوال پرسید که اگر اسرائیل تصمیم بگیرد با شما وارد جنگ شود شما چه خواهید کرد؟ رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد که بین تصمیم و عمل فاصله‌ای است که در این فاصله دیگر اسرائیلی باقی نخواهد ماند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود نسبت به بهره‌گیری از اهل بیت در دنیای اسلام اشاره کرده و تاکید کردند باید حرم امام حسین (ع) را یک دایره المعارف و دانشگاه اسلام شناسی قرار دهیم و از این عشق مردم برای اسلام و روی آوردن مردم به اسلامی حقیقی استفاده کنیم. همچنین معظم له فرمودند معارف اهل بیت مجموعه کاملی از نیازهای مختلف آحاد بشر است.

وی ضمن تذکر به اتوبوسرانی گفت: در این فضای آلوده اصفهان باید اتوبوس‌های آلاینده و فرسوده جمع‌آوری شود، مسئولان نباید اجازه دهند آلودگی در اصفهان تشدید شود از این رو امیدواریم این معضل برطرف شود.

میردامادی یادآور شد: نیروی انتظامی با موتورسوارانی که با صداهای وحشتناک آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و زنان و بچه‌ها را می‌ترسانند برخورد کند، باید در راستای رفع مشکلات داخلی و برطرف کردن نارضایتی‌های مردم تلاش شود.

کد خبر 603684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.