موافقت عراق با پیشنهاد ایران برای تسریع در تردد زائران و اتباع خارجی

وزیر کشور از موافقت مسئولان عراقی با تسریع عبور زائران از مرز و پذیرش پیشنهاد ایران برای خروج اتباع مقیم ایران خبرداد.

به گزارش ایمنا، «احمد وحیدی» روز _پنجشنبه هفدهم مردادماه_ پس از دیدار با همتا و سایر مسئولان عراقی اظهار کرد: تسریع در عبور زائران ایرانی از مرز از محورهای مهم گفت وگو با طرف عراقی بود زیرا زائران از مرز ایران به سرعت عبور می‌کنند اما گاهی اوقات به خاطر سیستم‌های طرف مقابل که معطلی بیشتری دارند در مرز عراق با مشکل روبرو هستیم. حال در این دیدار از طرف عراقی درخواست کردیم تا این روند تسهیل شود که آنها با این درخواست موافقت کردند.

وی افزود: مسئولان عراقی همکاری خوبی با ما داشتند اما برای رفع مشکلات ایجاد شده به این کشور سفر کردم که دو دیدار با همتای عراقی انجام شد و قرار است دیدار دیگری نیز با نخست وزیر عراق داشته باشم.

وزیر کشور گفت: موضوع دیگر به آن سوی مرزها باز می‌گردد که وسیله نقلیه مناسبی برای انتقال زوار وجود نداشت و برای مرتفع شدن آن قرار شد اتوبوس‌های ایرانی بتوانند از مرز عبور کنند و در مواقعی که طرف مقابل وسیله نقلیه ندارد، ما بتوانیم با استفاده از خودروهای خود مردم را به اولین مرکز تجمعی منتقل کنیم تا زائران از آنجا منتقل شوند که با این پیشنهاد نیز موافقت شد.

وحیدی درباره انتقال زائران سایر کشورها (اتباع مقیم) از مرزهای زمینی ایران نیز افزود: در این زمینه نیز مشکلاتی ایجاد شده زیرا در گذشته بنا بود از طریق هوایی و کشور خودشان به عراق بروند که طرف مقابل قبول کرد براساس مجوزهایی که از ایران صادر می‌شود، ترانزیت زائران انجام شود.

وی درباره گرانی‌های برخی وسایل حمل و نقل نیز تصریح کرد: این موضوع در دیدار با مقامات عراقی مطرح شد و آنها قول مساعد برای رفع مسئله را دادند.

منبع: ایرنا

کد خبر 603593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.