از افتتاح دفتر سرپرستی ایمنا در یزد تا رونمایی از سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی در اصفهان

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «افتتاح رسمی دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد»، «احداث ۲ پل ترافیکی روی کانال آب خیابان دکتر حسابی»، «رسالت اصلی شهرداری اهواز رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی است»، «افتتاح فاز نخست متروی کرج تا پایان سال ۱۴۰۱»، «دستگاه‌های خودکار فروش بلیت تک سفره در اصفهان راه‌اندازی شد»، «عدالت خاموش فضای سبز در اراک»، «افزایش بهره‌وری سازمان پسماند شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲»، «حق قانونی مستأجر در اعتراض به آرای ماده ۱۰۰ چیست؟»، «لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان اصفهان / ریسباف آماده تبدیل شدن به موزه است» و «سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند در اصفهان رونمایی شد» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

افتتاح رسمی دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد

«افتتاح رسمی دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

مجید شریفی‌فر، مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا در آئین افتتاح دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد، اظهار کرد: قرابت استان‌های اصفهان و یزد از گذشته تاکنون وجود داشته است، یزد نخستین استانی است که خبرگزاری ایمنا فعالیت خود را به‌صورت رسمی در بین استان‌های کشور آغاز کرده است.

وی افزود: بیش از یک‌هزار شهر کشور نیازمند انتقال تجارب شهرداران و مدیریت شهری است که در حال حاضر ایمنا، بزرگ‌ترین مرجع برای این موضوع است.

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در آئین افتتاح و آغاز به‌کار دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در استان یزد، اظهار کرد: دنیای امروز دنیای تخصص است و تمام رشته‌ها به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند و خبرگزاری‌ها نیز از این موضوع جدا نیستند.

وی تصریح کرد: جامعه به صورت ویژه به خبرگزاری تخصصی در حوزه مدیریت شهری که به مسائل و موضوعات در این زمینه بپردازد، نیاز داشت و ایمنا این نیاز را رفع کرده است.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند اظهار کرد: مطالبات و خواسته‌های مردم یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در جامعه مورد توجه مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: این کار باید در راستای قواعد و چهارچوب‌هایی انجام شود که زندگی شهری برای مردم به خوبی تحقق پیدا کند و شهروندان بتوانند از فرهنگ و امنیت شهری به درستی بهره‌گیری کنند.

احداث ۲ پل ترافیکی روی کانال آب خیابان دکتر حسابی

از دیگر خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «احداث ۲ پل ترافیکی روی کانال آب خیابان دکتر حسابی» بود.

امیرعباس رحمتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: احداث پل‌های بتنی روی کانال آب خیابان دکتر حسابی واقع در منطقه چهار شهرداری با صرف اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال، پس از بسته شدن آب رودخانه زاینده‌رود و تخلیه آب کانال از اواخر خردادماه آغاز شد و در حال حاضر عملیات اجرای سازه بتنی تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه پروژه پل‌های ترافیکی روی کانال آب خیابان دکتر حسابی واقع در منطقه چهار شهرداری اصفهان با محوریت کاهش ترافیک و دسترسی آسان‌تر و همچنین ساماندهی محور ناایمن قبلی احداث شده است، ادامه داد: ابعاد این پل‌ها ۸.۵ متر عرض و ۲۲.۲ متر طول دارد که در حدود دو ماه تکمیل و آماده شد.

رسالت اصلی شهرداری اهواز رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی است

«رسالت اصلی شهرداری اهواز رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی است» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

رضا امینی، شهردار اهواز با اشاره به سلول شماره دو دفع پسماند، گفت: باید با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید در کشور و حتی فراتر از آن بتوانیم با اعتبارات لازم به‌صورت مکانیزه شرایطی را فراهم آوریم که سلامت شهروندان و محیط زیست به خطر نیفتد.

وی با بیان اینکه در هفته شانزدهم بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز موفق شدیم دومین سلول دفن زباله را در سایت صفیره را افتتاح کنیم، اضافه کرد: این سلول که در ابعاد ۳۴۰ در ۱۸۰ و با عمق چهار متر طراحی و احداث شد، از سال ۹۵ متوقف شده بود، اما در سال ۱۴۰۰ با آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری تلاش شد این سلول به بهره‌برداری برسد.

افتتاح فاز نخست متروی کرج تا پایان سال ۱۴۰۱

دیگر خبر پربازدید هفته گذشته «افتتاح فاز نخست متروی کرج تا پایان سال ۱۴۰۱» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

منوچهر غفاری، سرپرست شهرداری کرج از افتتاح و بهره‌برداری فاز نخست متروی کرج تا پایان سال خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای انجام تست سرد و گرم دو ایستگاه F تا K اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از فاز نخست متروی کرج لازم است ایستگاه‌هایی که در مسیر آن قرار دارد، هرچه سریع‌تر تکمیل شود، افزود: تکمیل دو ایستگاه قطار شهری F تا K (۴۵ متری گلشهر- چهارراه طالقانی) در مراحل پایانی قرار دارد و تأسیسات لازم همچون پله برقی و آسانسور نیز در حال نصب است

دستگاه‌های خودکار فروش بلیت تک سفره در اصفهان راه‌اندازی شد

«دستگاه‌های خودکار فروش بلیت تک سفره در اصفهان راه‌اندازی شد» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت متروی منطقه اصفهان اعلام کرد: خرید بلیت تک سفره غیرنقدی مترو با دستگاه‌های خودکار فروش بلیت در ایستگاه‌های مترو فعال و راه‌اندازی شد.

عدالت خاموش فضای سبز در اراک

از دیگر گزارش‌های پربازدید در هفته گذشته «عدالت خاموش فضای سبز در اراک» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

فضای سبز در شهرها توأمان ایفاگر چند نقش اساسی در زمینه‌های زیست‌محیطی، زیباسازی منظر شهری و بسترسازی برای ایجاد گفتمان اجتماعی بین شهروندان است، این در حالی است که با توسعه نامتوازن شهرها، توزیع یکپارچه و عادلانه فضای سبز در مناطق مختلف شهری مورد غفلت قرار گرفته است؛ مشکلی که بیشتر شهرهای بزرگ کشور با آن مواجه هستند.

شکل‌گیری یک شهر پایدار در گروی ایجاد عدالت در تمام ابعاد آن است که توزیع عادلانه فضای سبز شهری را نیز شامل می‌شود، با این حال گسترش ساخت‌وسازهای عمرانی بدون توجه به پیوست‌های زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی در شهرها باعث کمبود فضای سبز در بعضی مناطق شهری شده است.

احمد حسنی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری این کلان‌شهر برابر با ۸۳.۲۶ متر مربع است، گفت: توزیع فضای سبز در مناطق پنج‌گانه شهر اراک به گونه‌ای است که با توجه به مساحت و جمعیت حاضر در هر یک از مناطق، منطقه دو اراک دارای کم‌ترین سرانه فضای سبز و منطقه یک آن دارای بیشترین سرانه فضای سبز است.

وی افزود: از مهمترین مشکلاتی که مانع توسعه فضای سبز در بعضی از مناطق شهر شده است، می‌توان به کمبود زمین با کاربری فضای سبز و بالا بودن قیمت آن جهت تملک توسط شهرداری اشاره کرد.

افزایش بهره‌وری سازمان پسماند شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲

«افزایش بهره‌وری سازمان پسماند شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲» یکی دیگر از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از سال آینده پسماند شهری به جای محل هزینه، تبدیل به ظرفیت درآمدزایی می‌شود، گفت: در رابطه با برنامه‌های شهرداری این کلان‌شهر برای ایجاد درآمد پایدار شهری نیز پویایی مجموعه شهرداری منوط به توان ایجاد درآمد پایدار در کلان‌شهرها است.

حق قانونی مستأجر در اعتراض به آرای ماده ۱۰۰ چیست؟

«حق قانونی مستأجر در اعتراض به آرای ماده ۱۰۰ چیست؟» نیز از جمله اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که در قالب یک گفت‌وگو این موضوع بررسی شد.

مدیریت کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مرجع شبه قضائی رسمی رسیدگی به تخلفات ساختمانی است و نقشی پیشگیرانه در گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد و مغایر با پروانه ساختمانی دارد.

غلامعلی فیض‌اللهی، مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا مستأجر می‌تواند از آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری شکایت کند؟»، گفت: بله، با توجه به رأی شماره دادنامه ۲۱۵ مورخ بیستم آذرماه ۱۳۶۹ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مستأجر ملک به‌عنوان یک شخص ذی‌نفع، حق اعتراض و شکایت از رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری را در دیوان عدالت اداری دارد. همچنین رأی دادنامه شماره ۳۵ مورخ نوزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۷ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نیز به ضرورت ابلاغ تخلفات ساختمانی به مستأجر اشاره دارد.

لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان اصفهان / ریسباف آماده تبدیل شدن به موزه است

یکی دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان اصفهان / ریسباف آماده تبدیل شدن به موزه است» بود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: یکی از تأکیدات مدیریت شهری ایجاد موزه بزرگ اصفهان بوده که پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف انجام شده است.

وی اضافه کرد: لازم است شرایطی را برای ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان فراهم کنیم و داشته‌ها، ذخایر و زیبایی‌های شهر را در معرض دید عموم قرار دهیم.

سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند در اصفهان رونمایی شد

«سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند در اصفهان رونمایی شد» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.‌

سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند تحت عنوان «اصرو»(سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک) برای دانلود و استفاده شهروندان از شامگاه شانزدهم شهریورماه روی درگاه اینترنتی شهرداری اصفهان، به آدرس my.isfahan.ir قرار داده شده است.

این سامانه به نحوی طراحی شده است که زمان تقریبی رسیدن اتوبوس را به ایستگاه‌ها برای شهروندان مشخص می‌کند؛ همچنین ۵۰ تابلوی هوشمند در برخی از ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس برای نمایش زمان رسیدن اتوبوس و اطلاع از خطوط فعال اتوبوس نصب شده است.

کد خبر 603541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.