جشنواره نوجوان خوارزمی فرصت شناسایی استعدادهای برتر علمی و پژوهشی کشور

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی، فرصت خوبی بود تا بتوانیم شناسایی استعدادهای برتر علمی و پژوهشی در سراسر کشور که از آموخته‌ها در مدرسه ایجاد و به محصول تبدیل یا منجر به خلق ایده‌ها شد را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی کاظمی امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه_ در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، اظهار کرد: اکنون در گام دوم انقلاب هستیم که مهم‌ترین عامل آن تربیت نیروی انسانی خلاق و توانمند خواهد بود؛ نیروی‌هایی که می‌توانند در عرصه علمی کشور، در کنار سایر ساحت‌های مدنظر سند تحول بنیادین، با محوریت ساحت اعتقادی و عبادی زمینه‌ساز رشد کشور باشند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم ایرانی قوی و مقتدر داشته باشیم، باید در عرصه علم و پژوهش از فرصت‌های خود بیشترین استفاده را ببریم و در همین راستا معاونت آموزش متوسطه سعی بر فراهم کردن فرصتی مناسب دارد، جشنواره نوجوان خوارزمی فرصت خوبی بود تا بتوانیم شناسایی استعدادهای برتر علمی و پژوهشی در سراسر کشور که از آموخته‌ها در مدرسه ایجاد و به محصول تبدیل یا منجر به خلق ایده‌ها شد را در دستور کار قرار دهیم.

رویکرد جشنواره خوارزمی توجه به مهارت است

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد این جشنواره، توجه به مهارت است تا در راستای شعار سال بتوانیم رویکرد دانش بنیان و توسعه مقوله کارآفرینی را داشته باشم. یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی مولد خواهد بود و به دنبال این هستیم که در عرصه علمی و پژوهشی دانش‌آموزان را بیشتر مجهز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید همه مسئولان به نوجوانان است؛ نوجوانان و جوانانی که همیشه در عرصه‌های مختلف ارزش‌آفرینی داشتند و این ناشی از رویکرد و فرهنگ تربیتی ترسیم شده برای انقلاب است. امیدواریم در این عرصه در کنار ساحت علمی بتوانیم در ساخت اعتقادی نیز خود را تقویت و در راستای هویت ملی نقش‌آفرینی کنیم.

تحقق آینده کشور به دست نوجوانان

کاظمی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم، گفت: جوانان پس از جنگ تحمیلی باعث رشد و پیشرفت علمی در کشور شدند و اکنون نیز دانش‌آموزان ارزش‌آفرین خواهند بود. نوجوانان نخبه دارای ظرفیت‌های بسیار هستند و برای پر کردن شکاف‌های کشور و عبور از مرزهای جهانی علم برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش می‌کنند. تحقق آینده کشور به دست شما عزیزان است.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در نظام تربیت کشور وظیفه داریم که فرصت در راستای رشد و شکوفایی شما عزیزان فراهم آوریم و خود و همه همکاران را موظف می‌دانیم تا زمینه‌ای برای شکوفایی بیشتر این استعدادها و بهره‌گیری بیشتر از دانش کسب شده، فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: شما این موفقیت خوب را کسب کردید و بدانید که این ابتدای راه است و باید در راستای تربیت و غنی کردن خود تلاش بیشتری داشته باشید. باید بتوانید با رفع نواقص موجود در عرصه پژوهشی خود اقدام کنید و در راستای ارتقای خود برآیید. ما نیز خود را در این عرصه مسئول می‌دانیم، شما را تنها نخواهیم گذاشت و حمایت از شما از اولویت‌های دولت است.

کد خبر 603500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.