تسهیل ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان برتر برای ورود به دانشگاه و بازار

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تجهیز ۳۵۰ اردوگاه و ۶۸۰ پژوهش‌سرا در کشور گفت: طرح تسهیلی برای ارتقای سطح تحصیلی این دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه و بازار کار در دستور کار است و کمتر از یک ماه دیگر، تصویب خواهد شد و شاهد خواهید بود که دولت بر این موضوع علاوه بر عدالت و مردمی‌سازی، جدی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه_ در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان و تسلیت این ایام، اظهار کرد: این جشنواره به نام فردی است که حکیم یا همه‌چیزدان بود اما بیشتر در ریاضی با گرایش جبر معروف بود، سعید کاظمی‌آشتیانی معلمی بود که طبق گفته خود هرچه داشت از دوره معلمی بود و با تعهد به جایی رسید که در دنیا صاحب رده دوم سلول‌های بنیادی هستیم.

لزوم تجهیز ۳۵۰ اردوگاه و ۶۸۰ پژوهش‌سرا در کشور

وی خطاب به دانش‌آموزان، افزود: فضای کشور برای معرفی افراد به جهان، فضای بهتری است. عرصه برای کار هست اما سخت است و شما ابتدای راه قرار دارید. زایش، رویش و شروع ایده‌ها در دوره آموزش عمومی است نه دانشگاه و ما وظیفه داریم بستر مناسب را برای فرزندان کشور فراهم کنیم که در همین راستا بیش از ۳۵۰ اردوگاه و ۶۸۰ پژوهش‌سرا در کشور داریم که باید تجهیز شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مربیانی را باید آموزش دهیم تا زودتر سکوی استعدادیابی راه بیفتد تا همه فرزندان با استعداد کشور را بشناسیم و در زمینه‌ای که دارند فعال شوند؛ چراکه مسائل زیادی درون کشور برای حل شدن وجود دارد. اگر این اتفاق رقم بخورد و فرزندان به سمت تجاری‌سازی هدایت شوند و در جایگاه خود یعنی نیاز مملکت قرار گیرند، ما به نتیجه مثبتی خواهیم رسید.

تسهیل ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان برتر برای ورود به دانشگاه و بازار کار

وی تاکید کرد: کافی است مسائل به فرزندان کشور منتقل و مشکلات برای آنها بازگو شود. اگر اعتماد به فرزندان باشد، درپی آن نابرابری‌ها کم می‌شود. تاکنون بیش از ۱۰ آئین‌نامه برای حمایت از اقدامات دانش بنیان انجام شده است و در صف است تا مالکیت معنوی برای دانش‌آموزان ثبت و پشتیبانی از اقدامات آنها شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: همچنین طرح تسهیلی برای ارتقای سطح تحصیلی این دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه و بازار کار در دستور کار است و کمتر از یک ماه دیگر تصویب خواهد شد و شاهد خواهید بود که دولت بر این موضوع علاوه بر عدالت و مردمی‌سازی، جدی است.

نوری خاطرنشان کرد: امید است همانگونه که اکنون در قله‌های اقتدار هستیم، این مسیر را ادامه دهیم.

کد خبر 603470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.