خاک‌ قدم‌های زائران کربلا

«نزدیک کربلا از یکی از موکب‌ها جارو گرفت و جارو کشید. می‌گفت: اینها خاک قدم‌های زائرهای کربلاست، بردارین برای قبرهاتون. از هر فرصتی استفاده می‌کرد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسم زیبای پیاده‌روی اربعین در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای در زندگی شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت داشته است، به‌طوری که بسیاری از این شهدا که این روزها در کنار اربابشان روزی‌خور سفره الهی هستند، با پای پیاده از هر دیاری راهی کربلا می‌شدند و در آنجا شهادت را از خدا طلب می‌کردند. شهید مهدی نوروزی، یکی از شهدای مدافع حرم بود که در پیاده‌روی اربعین حضور یافت.

داستان شهید مهدی نوروزی از خیابان‌های سیاه تهران در فتنه ۸۸ شروع شد و در بیابان‌های داغ سامرا با شهادت به پایان رسید. «شیر سامرا» لقبی است که عراقی‌ها به شهید مهدی نوروزی داده‌اند، مادرش در این‌باره گفته است: این لقب به این علت است که بسیاری از رزمندگان را از محاصره دشمن خارج کرده و خط‌شکن بوده است. داستان مهدی نوروزی کمی به قبل‌تر از حمله داعش به عراق و سوریه برمی‌گردد.

منصوره قنادیان در کتاب «دیدار پس از غروب» به نقل از همسر شهید به روایت حضور مهدی نوروزی در پیاده‌روی اربعین پرداخته است.

«ایام پیاده‌روی اربعین با خواهرم و شوهرش به سمت مرز رفتیم. به نجف که رسیدیم، سلامی به آقا دادیم و راه افتادیم. شب اول بی‌وقفه تا ساعت دو بعد از نیمه‌شب راه رفتیم. کنارش که بودم، خستگی، زمان و مکان برایم بی‌معنا بود. برایم مداحی می‌کرد. وقتی روضه می‌خواند، بهترین حالات معنوی به من دست می‌داد. نفسش گرم بود. زار زار گریه می‌کردم. در راه پسر بچه‌ای دو ساله دیدم که به زائرها آب می‌داد، بچه را که دید، رفت بغلش کرد و تندتند می‌بوسیدش. دلش را برده بود. می‌گفت: از ما عکس و فیلم بگیر. بچه را که زمین گذاشت، گفت: ان‌شاءالله خدا چنین بچه‌ای بهم بده، سال دیگه با بچه‌مون بیایم پیاده‌روی.

نزدیک کربلا از یکی از موکب‌ها جارو گرفت و جارو کشید. می‌گفت: اینها خاک قدم‌های زائرهای کربلاست، بردارین برای قبرهاتون. از هر فرصتی استفاده می‌کرد.

صبح اربعین رسیدیم کربلا، زیارتی کردیم و رفتیم سامرا و کاظمین. ژاکت پسرانه آبی رنگی از کاظمین گرفتم و در سامرا، در حرم امام هادی متبرکش کردم. به دلم برات شده بود بچه‌ام پسر می‌شود. توی حرم هم خیلی دعا کردم تا بچه‌ای مطهر قسمتم شود.»

کد خبر 603395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.