گسترش تصاویر با هوش‌مصنوعی DALL-E

مدل هوش مصنوعی DALL-E با قابلیتی موسوم به Outpainting می‌تواند با الگوبرداری از تصاویر، برای آن‌ها محتوایی فراتر از کادرشان خلق کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

درخواست تجدید نظر اپل برای ممنوعیت فروش آیفون در برزیل

اپل اعلام کرد خواستار تجدید نظر رأی دادگاهی در برزیل خواهد شد که طبق آن فروش آیفون بدون شارژر باتری ممنوع خواهد بود. وزارت دادگستری برزیل جریمه ای ۲.۳۸ میلیون دلاری برای اپل تعیین کرده و دستور داده فروش آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر این موبایل هوشمند لغو شود. علاوه بر آن فروش هر مدل آیفون بدون شارژر در این کشور تعلیق می‌شود.

مقامات برزیل توجیه اپل درباره عدم عرضه شارژر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را رد و اعلام کردند هیچ شواهدی از آنکه فروش موبایل بدون شارژر به محیط زیست کمک می‌کند، وجود ندارد. شرکت آمریکایی اعلام کرد برای برطرف کردن نگرانی‌ها با سازمان حمایت از مصرف کننده برزیل همکاری می‌کند و همزمان درخواست تجدید نظر رأی دادگاه را نیز ارائه می‌کند.

گسترش تصاویر با هوش‌مصنوعی DALL-E

مدل هوش مصنوعی DALL-E با قابلیتی موسوم به Outpainting می‌تواند با الگوبرداری از تصاویر، برای آن‌ها محتوایی فراتر از کادرشان خلق کند. شرکت OpenAI قابلیت جدیدی را به مدل هوش مصنوعی DALL-E اضافه کرده که Outpainting نام دارد و به سیستم اجازه می‌دهد کادر تصاویر را گسترش داده و با توجه به سبک و سیاق محتوای اولیه اثر، به آن محتوای جدید اضافه کند.

مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E چند وقت پیش با قابلیت‌های خارق‌العاده خود سروصدای زیادی به پا کرد. این مدل حالا ویژگی جدیدی را ارائه کرده که دوباره کاربران را شگفت‌زده کرده است. در یکی از مثال‌هایی که از این ویژگی منتشر شده، می‌توان دید که DALL-E با کمک قدرت هوش مصنوعی خود می‌تواند بیرون از کادر پرتره معروف «دختری با گوشواره مروارید» به خلق محتوا ادامه دهد.

تحقق ۱۸ درصدی دولت هوشمند

در ایران، دولت‌هوشمند مقوله‌ای جدید محسوب می‌شود. به همین دلیل، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئول شده تا دستگاه‌ها را با الزامات هوشمندسازی هماهنگ کند. عیسی زارع پور، مقام عالی این وزارتخانه در چند نوبت با استفاده از «باید» دستگاه‌ها را برای انجام این کار ملزم کرده‌است. براساس سخنان وزیر تا ۲۹ تیرماه ۲۰ دستگاه به درگاه ملی دولت‌هوشمند متصل شده‌اند که در پایان هفته اول شهریور ماه تعداد آنها به ۳۵ دستگاه رسیده‌است.

گوشی ردمی ۱۱ پرایم با باتری ویژه رونمایی شد

شرکت شیائومی به صورت رسمی از گوشی‌های Redmi 11 Prime و Redmi 11 Prime 5G در کشور هند رونمایی کرد، این دو گوشی به همراه Redmi A1 معرفی شدند. گوشی ردمی ۱۱ پرایم تا حد زیادی مانند پوکو M5 است، اما از نمای پشتی طراحی متفاوتی دارد. از طرف دیگر ردمی ۱۱ پرایم 5G را می‌توانیم مدل ری‌برند شده ردمی نوت 11E به حساب بیاوریم.

هر دو گوشی جدید برند ردمی مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۵۸ اینچی LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۸ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و بریدگی قطره‌ای است. این گوشی‌ها با رابط کاربری MIUI 13 بر پایه سیستم‌عامل اندروید ۱۲ عرضه می‌شود. دو گوشی ردمی ۱۱ پرایم و ردمی ۱۱ پرایم 5G از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه دوربین عمق‌سنج دو مگاپیکسلی و دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. در پنل پشتی مدل 4G از دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو نیز استفاده شده است.

اصلی‌ترین تفاوت بین دو مدل 4G و 5G گوشی ردمی ۱۱ پرایم به تراشه آن‌ها برمی‌گردد. مدل 4G از پردازنده MediaTek Helio G99 استفاده می‌کند، در حالی که مدل 5G مجهز به پردازنده MediaTek Dimensity ۷۰۰ است. این دو تراشه به ترتیب به بلوتوث ۵.۳ و بلوتوث ۵.۱ مجهزند. هر دو گوشی سری ردمی ۱۱ پرایم از رم LPDDR۴x و حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 استفاده می‌کنند و امکان ارتقای حافظه آن‌ها از طریق کارت میکرو SD وجود دارد.

طراحی ساعت هوشمند OnePlus Nord Watch فاش شد

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت وان‌پلاس قصد دارد به‌زودی ساعت هوشمند جدیدی به نام OnePlus Nord Watch را عرضه کند. رندرها و مشخصات مهم این محصول که پیش از این فاش شده بود، نشان می‌دادند که ساعت جدید وان‌پلاس در پنج نوع مختلف عرضه خواهد شد. یکی از افشاگران دنیای فناوری با انتشار تصاویری در فضای مجازی طراحی Nord Watch را فاش کرده است.

ساعت هوشمند OnePlus Nord Watch طراحی مستطیل‌شکل و بندی خاص دارد؛ اطلاعات فاش شده سه گزینه رنگی مشکی، سفید و طلایی را نشان می‌دهد. تصاویری که از این محصول فاش شده است شبیه به رندرهای اولیه آن است. این بدان معنا است که ساعت هوشمند ذکر شده می‌تواند صفحه‌نمایش ۳۶۸ * ۴۴۸ پیکسلی داشته باشد.

با توجه به شایعات ارائه شده، ساعت هوشمند OnePlus Nord Watch از همه ویژگی‌های نظارتی مانند سنسور SpO2، نظارت بر ضربان قلب و ردیابی خواب برخوردار است. همچنین با اپلیکیشن جدیدی به نام OnePlus N Health همراه خواهد بود. احتمالاً قیمت این محصول بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار خواهد بود.

کد خبر 603334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.