تدارک ۴۰ دستگاه اتوبوس برای تردد زائران مازندرانی اربعین

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از تدارک ۴۰ دستگاه اتوبس برای تردد زائران مازندرانی اربعین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح الله سُلگی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اعزام کاروان‌های زائرین به پیاده روی اربعین حسینی گفت: امسال با تدبیر استاندار مازندران بنا را بر این گذاشتیم به جای اینکه صرفاً راهپیمایی در مقصد انجام شود در مبدا هم یک حرکت پیوسته فرهنگی را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران دیار علویان سابقه بالغ بر هزار و ۲۰۰ سال ارادت به اباعبدالله (ع) را دارد، اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری اولین حکومت شیعیان عالم اسلامی حکومت علویان تبرستان این زنجیره ارادت و عشق به اهل بیت بعد از هزار و ۲۰۰ سال در قالب اعزام کاروان ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه امروز سال ۱۴۴۴ قمری و ۱۴۰۱ هجری شمسی این پیوند دیار علویان مستحکم‌تر از گذشته شده است، تصریح کرد: امروز این ارادت سیر تکوینی و تکاملی خودش را در قالب اعزام کاروان‌ها متبلور می‌کند.

سُلگی با بیان اینکه امروز حدود ۴۰ اتوبوس از شهرستان‌های مختلف به کربلا اعزام می‌شوند، گفت: این اتوبوس‌ها رایگان هستند، ۱۷ اتوبوس در غرب مازندران با محوریت چالوس و مابقی از مرکز استان ساری با سخنرانی استاندار و بدرقه مردمی اعزام می‌شوند.

وی افزود: حرکت دیگری که انجام می‌شود این است که در سه خروجی استان شامل سوادکوه، آمل و چالوس محورهای مواصلاتی به استان تهران ایستگاه صلواتی ایجاد شد که این ایستگاه صلواتی ارائه خدمات به بخشی از گیلان و بخشی از گلستان را پوشش می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران با توجه به میزبانی از میلیون‌ها گردشگر در معرض تهدیدهای مختلف فرهنگی است، گفت: باید دژ مستحکم در برابر این تهاجم داشته باشیم البته نه تمام گردشگران بلکه بخشی از این گردشگران خرده فرهنگ‌هایی را تزریق می‌کنند که ما باید با حرکت فرهنگی مانع از تهدیدهای فرهنگی شویم.

سُلگی با بیان اینکه در تجلیل و تکریم از فرهنگ ناب ایرانی اسلامی کماکان راست قامتان مازندران پافشاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی اربعین برگ زرینی از تاریخ سراسر افتخار و حماسه مازندران رقم خواهد خورد.

کد خبر 603315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.