مدیریت حضور کودکان‌ونوجوانان در فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی طرح سند نظام رتبه‌بندی محتوای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان و زیرساخت اینترنت کودک و نوجوان خبر داد و نوشت: با راه‌اندازی این زیرساخت، امکان مدیریت حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را برای خانواده‌ها فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«فراهم کردن زیرساخت‌های حقوقی و فنی برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و کاهش آسیب‌های این فضا برای خانواده‌ها، سال‌ها است که در کشورهای مختلف دنبال می‌شود و اتحادیه بین‌المللی ارتباطات و سایر مراجع بین‌المللی هم مقررات و توصیه‌های مختلفی در این خصوص برای کشورها دارند. در کشور ما نیز در سال‌های گذشته بخش خصوصی و دولتی تلاش‌هایی را در این خصوص انجام داده است که حاصل این تلاش‌ها در قالب ابزارهای مختلف برای مراقبت از کودکان از طریق درگاه family.ict.gov.ir قابل مشاهده است.

دیروز در چهارمین جلسه راهبری سند حفاظت از کودکان و نوجوانان در مجازی، سه طرح شامل سند نظام رتبه‌بندی محتوای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان، نسخه کودک و نوجوان «تلوبیون» و زیرساخت اینترنت کودک و نوجوان رونمایی شد.

وزارت ارتباطات با راه‌اندازی این زیرساخت، امکان مدیریت حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را برای خانواده‌ها فراهم کرده است. این طرح سه بخش دارد که در بخش اول با استفاده از شماره‌گیری *۴۵۶# در هر سه اپراتور همراه، می‌توان سیم‌کارت را در حالت کودک و نوجوان قرار داد که در آن خانواده‌ها می‌توانند متناسب با شرایط سنی هر فرزند و اقتضایٔات خاص خانواده خود، یکی از چهار سطح دسترسی تعریف شده در این طرح را برای کودک یا نوجوان خود فعال کند. جزئیات این دسترسی‌ها در سایت ۴۵۶ درج شده است.

امکان دیگر که در قالب این طرح برای خانواده‌ها فراهم شده است، اپلیکشین ۴۵۶ است که از «بازار» و سایر مارکت‌ها قابل دانلود است و در آن علاوه بر امکان قبلی، خانواده‌ها می‌توانند خودشان تعیین کنند که فرزندشان اجازه دسترسی به چه سرویس‌های داخلی و یا خارجی را داشته باشد. در نهایت امکان سوم فراهم شده، دسترسی ایمن به سرویس‌های جست‌وجو در وب و ویکی پدیا است که از طریق سایت ۴۵۶ قابل دسترس است. این خدمات جدید در ابتدای راه هستند و امیدوارم با بازخوردی که از خانواده‌ها دریافت می‌کنیم، در گام‌های بعدی خدمات بهتری را برای آنها فراهم کنیم.»

مدیریت حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

کد خبر 603259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.