زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی به طور صادقانه فراهم شود

رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی صادقانه به شهروندان فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _ چهارشنبه شانزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش یک ساله شهردار تهران از عملکرد مدیریت شهری، اظهار کرد: زحمات شهردار تهران و تمام کارکنان مدیریت شهری جهت رفع مشکلات شهر قابل تقدیر است. تمام اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری در راستای برنامه توسعه شهر بوده است و باید بیش از پیش ادامه یابد.

وی گفت: شورای ششم شهر باید گزارش یک ساله به شهروندان تهران ارائه و سرعت خود را برای همراهی توسعه پایدار پا به پای شهرداری تهران تنظیم کند. اولین نکته در خصوص گزارش عملکرد یک ساله شهرداری این است که گزارش شاخص‌گذاری نشده و به صورت کلی ارائه شده است، اگر در گزارش شاخص‌گذاری لحاظ می‌شد مشخص می‌کرد که در برخی اقدامات حتی از برنامه‌ها جلوتر هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در گزارش بعدی که شهرداری تهران ارائه می‌دهد در خواست دارم که گزارش اقدامات انجام نشده و دلایل آن نیز ذکر شود و تنها به گزارش اقدامات انجام شده بسنده نشود. به عنوان مثال باید گزارش و دلایل تحقق نیافتن صدور پروانه در سه ماه گذشته به شورای اسلامی شهر و شهروندان ارائه شود. همچنین گزارش داده شود که چرا این قبیل اقدامات محقق نشده است؟ و اگر گاهی همراهی شورای اسلامی شهر لازم است باید مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از اقدامات نیز به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها آن طور که باید اثر گذار نیست یا زود از بین می‌رود و دیده نمی‌شود و شهروندان نیز باور و همراهی نمی‌کنند.

صادقی افزود: زیرساخت اطلاع‌رسانی صادقانه به شهروندان را نداریم و باید بیشتر در حوزه اطلاع‌رسانی اقدام کنیم تا شهروندان اجرای اقدامات را حس کنند. بر اساس قانون سامانه‌های شفافیت شهرداری تهران باید ۷۳ گزارش را به شهروندان ارائه دهد.

وی ادامه داد: این موضوع در یک سال گذشته کمتر اتفاق افتاده یا رخ نداده است. همچنین بیشتر سامانه‌ها یا در دسترس نیست یا به روز نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم با همت بالایی که در شهردار تهران سراغ دارم در این دوره شاهد شفاف‌ترین دوره مدیریت شهری باشیم و به جای شعارهایی که در دوره قبل داده می‌شد، دوره ششم سردمدار شفافیت باشد.

کد خبر 603203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.